Vergi avantajıyla SUV'lara rakip oldu, 2 ayda 300 adet sattı
Nissan'ın Avrupa pazarı için İngiltere'de üretilen ve geçtiğimiz nisan ayı başında Türkiye pazarına sunulan Qashqai, durgun giden otomobil satışlarına rağmen yılsonu satış hedefinin 3'te 1'ini 2 ayda gerçekleştirdi. SUV sınıfı bir araca benzeyen ve Nissan tarafından crossover olarak nitelendirilen yapısıyla Qashqai, Türkiye'de artan SUV satışlarına alternatif oldu. 1.6 ve 2.0 litrelik motor versiyonlarına sahip olan Qashqai, silindir hacimleri nedeniyle vergileri ve yakıt tüketimleri yüksek olan SUV sınıfı araçlara karşı pazarda avantajlı bir konumda bulunuyor.
'ÜRETİMİ ARTIRIN' Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, şu anda ellerinde araç kalmadığını ve eylül ayı için sipariş aldıklarını söyledi. Yılsonu satış hedefinin bin adet olduğunu da belirten Sancaktaroğlu, üretimi artırmaları ve Türkiye kontenjanını yükseltmeleri için Nissan Avrupa ile görüştüklerini kaydetti. Sancaktaroğlu, 2007 yılsonu için otomotiv pazarının 550 bin adet civarında gerçekleşmesini öngördüklerini ancak seçim süreci ve ortaya çıkan belirsizlikler nedeniyle bu rakamı 530 bin adede revize ettiklerini vurguladı. Nissan olarak daralmaya karşın, Qashqai satışlarının yaptığı katkı sayesinde pazar payını koruduklarını belirten Sancaktaroğlu, yılsonu için 10 bin araç satarak yüzde 2'lik bir pay almayı hedeflediklerini dile getirdi. Qashqai, piyasada hem sadece önden çekişli hem de dört çekişli versiyonlara sahip.