Dizel ve benzinli motorların ayrı ayrı avantajları var. Bilim adamları bu avantajları tek bir motorda birleştirmek için çalışıyor..
Yakın bir gelecekte aynı motorda hem dizel hem benzin kullanmak mümkün olabilecek. Bu uygulamaya giden yol Shell'in İngiltere'deki araştırma merkezi Shell Global Solutions'ın Yakıt Teknolojileri Grubu'ndan Prof. Dr. Gautam T. Kalghatgi ve Dr. Hakan S. Soyhan'ın çalışmalarından geçiyor. 1979 yılından beri Yakıt Teknolojileri Grubu'nda bilim adamı olarak çalışan Kalghatgi'nin araştırmaları özellikle motorlarda yakıtların kıvılcım ateşleme, alev gelişimi, vuruntu ve kurum oluşumuna etkileri üzerine oldu. Çalışmalarıyla Avrupa otomotiv endüstrisinde önemli bir değişime yol açan Prof. Dr. Kalghatgi kurşunsuz benzine geçişte önemli bir rol alan bir bilim adamı. Prof. Dr. Kalghatgi ve Dr. Soyhan, dizel ve benzinli motorların birbirlerine göre avantajlarını tek bir motorda birleştirecek bir teknoloji üzerine çalışıyor. Dizel motorları verimli çalışmalarıyla öne çıkıyor, az yakıtla ve düşük devirlerde yüksek güç veriyor. Benzinli motorlar ise sessiz çalışma ve düşük azot oksit gazı çıkışıyla dizelin önüne geçiyor. İki bilim adamının çalışmaları yakıtın motora verilme biçimi ve zamanlamasını çok geliştirerek bir dizel motorda benzin gibi bir yakıt kullanılabileceğini gösteriyor. Böylece dizelin verimliliğinden daha temiz bir şekilde yararlanmak mümkün olabilecek. Tabii ki, bu motor teknolojisi henüz laboratuvarda geliştiriliyor. Otomobil üreticileri bunu benimser ve karlı görürse yakında bu tür motorlarla hareket eden otomobiller de piyasaya çıkabilir. Böylece benzin istasyonunda alınacak yakıtın benzin ya da mazot olması fark etmez!