Kadınlar kendi aralarında anlaştı Tekstilbank'ın da 'avantaj'ı oldu
Dört kadın yönetici biraraya geldi, HSBC ve Tekstilbank kart pazarında işbirliği yaptı. Tekstilbank kartları Advantage özelliklerine sahip olacak. HSBC ise kredi kartında yeni sürprizlere imza atacak.
Bireyselde rekabete katılmak isteyen bankalar, sektörün güçlü isimleriyle ortaklığa gidiyor. Son olarak HSBC Bank ve Tekstilbank kredi kartlarının Advantage özelliklerine sahip olması amacıyla işbirliği anlaşması imzalandı. Anlaşmaya HSBC ve Tekstilbank'ın 4 kadın yöneticisinin imza atması dikkatleri çekti. İşbirliği doğrultusunda, Tekstilbank kredi kartları Advantage logosu ve ismiyle basılabilecek. HSBC, bireysel pazarda yeni sürprizlere imza atması bekleniyor. HSBC Bank Genel Müdürü Piraye Antika, işbirliğine ilişkin düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, anlaşma ile Tekstilbank kredi kartlarının Advantage üye iş yeri ağında taksitli alışveriş yapabilme, nakit puan kazanabilme ve kullanma gibi imkanlarından yararlanabileceğini, ayrıca HSBC şube ve ATM'lerinde ödeme yapabileceklerini söyledi.
2-3 marka kalır Soruları da yanıtlayan Antika, ''Önümüzdeki dönemde kredi kartları sektöründe kaç ana marka kalır?'' sorusuna, ''2-3 tane kalabilir'' yanıtını verdi. Piraye Antika, şu anda 2.5 milyon HSBC Advantage kredi kartı kullanıcısı bulunduğunu, altyapının daha fazla kredi kartını kaldırabilecek gücü bulunduğunu belirterek, markası olan kartların bile gelecekte verimlilik açısından altyapıyı paylaşmaya doğru gideceklerini ifade etti. Yıl sonuna kadar ciroda yüzde 20'lik büyüme öngördüklerini aktaran Antika, taksitli kullanımda pazar paylarının yüzde 10'lara vardığını kaydetti.
Hedef 7 milyon müşteri HSBC Bank Genel Müdür Yardımcısı Demet Cimilli de şu anda 50 bin Advantage üye iş yeri bulunduğunu, Tekstilbank kredi kartı ile yapılan işbirliği ile cirolarda artış olacağını, kart sayısını 3 yılda 50 binden 125 bine çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi. Advantage kartın, çok hızlı bir gelişim içinde olan kredi kartları pazarında artık daha aktif yer alacağını vurgulayan Cimilli, ''2010 sonu itibarıyla 7 milyon müşteriye ulaşmayı hedefliyoruz. Bu da aynı sayıda kredi kartı demek'' diye konuştu.