Nitro, bir otomobilden çok bir hayat felsefesi. Asfalta da yakışır, araziye de. Hem gezdirir hem eğlendirir. Nitro'dan sonra, "araba"ya bakışınız tamamen değişecek..
Sayfadaki fotoğraflara bakın. Resmen afro. Ama kendisine has ve çok yakışıklı. "Otomobil" kavramına yepyeni bir bakış getiriyor. "Eğlence ve yolculuğu" harmanlıyor. Türkiye'de 2.8 litre dizel 177 beygirlik turbo motor ve 2 donanım seçeneğiyle satılıyor. Nitro SE 46 bin 426 euro (84 bin YTL), Nitro SXT 54 bin 25 euro (97 bin 700 YTL). 5 kişilik Nitro, içeride geniş, dışarıda epey boylu ve kaslı. Tercihli veya tam zamanlı 4 çeker sistemiyle asfaltta da arazide de 177 beygirlik gücünü tam olarak kullanabiliyor. 6 hızlı manuel ya da 5 hızlı otomatik şanzıman sürüş kolaylığı sağlıyor. Yakıt tüketiminde cimri: 100 kilometrede 8.6 litre. İçeride tam bir multimedia sistemi var. 16.5 santimlik LCD ekranda film izlemek, fotoğraf bakmak, müzik dinlemek mümkün. Dikiz aynasında 3 dakikaya kadar sesli mesaj kaydeden sistem var. Kablosuz iletişim ve Bluetooth da sisteme dahil. Ön yolcu koltuğu katlanıp masa olabiliyor. İkinci sıra koltukları katladığınızda, 1994 litrelik bir bagaj ortaya çıkıyor. Ön panel araç ve yolla ilgili olarak sürücüyü sürekli bilgilendiriyor. ABS, ESP, fren destek sistemi, çekiş kontrol sistemi, elekronik takla önleyici, zengin güvenlik donanımının sadece bir bölümü. Sayamadıklarımız arasında park sensörleri, ön, yan, perde hava yastıkları, immobilizer, lastik basınç takibi de var. Köşeli yapı, tercihli 20 inçlik jantlarla epey iri görünen lastikler Nitro'ya benzerlerinden çok farklı bir görüntü kazandırıyor.