Seçim süreciyle tüketicilerin alım kararını ertelediğini belirten BSH İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberg, 'Satışlarda düşme bekliyoruz. 2007'yi ihracatla kurtaracağız' dedi.
Siemens, Bosch, özel markası Gaggenau ve yerel markası Profilo ile beyaz eşya sektörünün en büyük şirketleri arasında yer alan BSH'nin İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberg, seçimler nedeniyle Türkiye'nin belirsizlik ortamına sürüklendiğini belirterek, "Yatırımları askıya almadık, Türkiye'ye güvenimiz sonsuz ama seçim süreci tüketicinin alım kararlarını ertelemesine neden oldu" dedi. Belirsizliğin eylüle kadar süreceğini kaydeden Grünberg, "Bu yüzden satışlarda düşüş bekliyoruz. 2007'yi iç pazar satışlarıyla değil ihracatla kurtarmaya çalışacağız" diye konuştu.
EN BÜYÜK TESİSİ Bugüne kadar Türkiye'ye 600 milyon euroluk yatırım yapan BSH, Çerkezköy'deki tesislerinde buzdolabı, fırın ve çamaşır makinesinin ardından, 25 milyon euroluk yeni yatırımla bulaşık makinesi fabrikasını da hizmete açtı. Grubun dünyadaki en büyük üretim merkezi konumuna gelen Çerkezköy'deki tesisler, yıllık 3 milyon adet üretim kapasitesine ulaştı. BSH İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, geçen yıl ekonomideki istikrarlı gidişatın sektörün önünü açtığını belirterek, "2006'da 15.3 milyon beyaz eşya üretildi. Bunun 10.3 milyonu ihraç edildi. Yurtiçi satışları 5 milyar 450 milyon YTL oldu" dedi. Türkiye'deki tesislere 74 milyon YTL'lik yeni kapasite yatırımı yapacaklarını anlatan Klein, çalışan sayısının 3 bin 613 kişiye ulaşacağını, 2007 ciro hedefinin de 1 milyar euro olduğunu kaydetti. Çevre kirliliğinin yüzde 90'ının ev aletlerinin yanlış kullanımından kaynaklandığını vurgulayan Klein, şöyle konuştu: "Türkiye'de kullanılan tüm beyaz eşya ürünleri en az enerji tüketen A ve A Plus enerji etiketine sahip olsaydı, 1 yılda 24 bin olimpik havuzu dolduracak kadar su, Muğla ile benzer büyüklükteki bir şehri 1 yıl aydınlatacak kadar elektrik tasarrufu yapılabilirdi."