Cem Uzan ya da bir başkası, ekrana çıkıp "Mazot 1 YTL olacak" diyemeyecek. Çünkü Yüksek Seçim Kurulu, partilerin Radyo-TV reklamlarını, hatta promosyon malzemesi dağıtmasını yasakladı.
***
3 milyar YTL'den pay kapma yarışı başlıyor
Seçim tarihinin netleşmesi, ekonomiyi ısıtacak. 3 milyar YTL civarında olması beklenen seçim harcamaları, birçok sektörün yüzünü güldürecek Yüksek Seçim Kurulu'nun 'Seçim döneminde reklam yapılamaz, eşantiyon dağıtılamaz' yasağı matbaacılara ve bayrak üreticilerine yarayacak.
22 Temmuz'da yapılacak seçim için harcanacak para, birçok sektörün yüzünü güldürecek. Hazine, seçim için 5 partiye toplam 324 milyon YTL kaynak aktarırken, Ankara Ticaret Odası Başkanı (ATO) Sinan Aygün, 2 Kasım 2002 milletvekili genel seçimlerinde 1-1.5 milyar YTL para harcandığını, bu seçimde partiler, milletvekili adayları ve sivil toplum örgütlerinin harcamasnın 3 milyar YTL'yi geçmesini öngördüklerini söylüyor. Aygün, milletvekili adaylığı müracaatlarının 10 bin YTL'den aşağı olmayacağını da belirtiyor.
REKLAMCIYA DARBE Pek çok sektörü hareketlendirecek olan seçim faaliyetlerinin, zamanın dar olması nedeniyle TV ve gazete reklamlarında yoğunlaşacağı tahmin ediliyordu. Ta ki, Yüksek Seçim Kurulu'nun (YSK) önceki gün getirdiği yasağa kadar. Böylece bu yıl 2.6 milyar dolarlık pazarda yüzde 20 büyüme bekleyen reklamcılık sektörü büyük bir hayal kırıklığı yaşayacak. YSK'nın eşantiyona getirdiği yasak da 472 milyon dolar ciro bekleyen promosyon sektörüne büyük darbe vuracak.