'Brandz Top 100 En Güçlü Markalar Sıralaması'nda birinciliğe, 66.4 milyar dolarlık marka değerine ulaşan Google yerleşti. Google, 1 yılda marka değerini % 77 artırdı
***
Microsoft'u tahttan indiren Google 'en değerli marka'
Google, marka değerini 1 yılda yüzde 77 artırdı, "Brandz Top 100 En Güçlü Markalar Sıralaması" nda yedincilikten birinciliğe yükseldi. Millward Brown adlı danışmanlık kuruluşunca yayınlanan sıralamaya göre; Google, 66.4 milyar dolarlık marka değeriyle dünyanın en değerli markası oldu.
GE yine ikinci sırada İkincisi sırada yine General Electric (GE) yer alırken; bir önceki yılki araştırmada zirvede yer alan Microsoft ise yüzde 11'lik bir değer kaybı ile üçüncü sıraya geriledi. General Electric'in marka değeri 61.8 milyar dolar, Microsoft'unki de 54.9 milyar dolar olarak belirlendi. Sıralamada, bu 3 şirketi ise 44.1 milyar dolarlık marka değeri ile Coca- Cola takip etti. Dünyanın en değerli markaları sıralamasında ilk 10'da China Mobil, Marlboro, Wal-Mart, Citi, IBM ve Toyota da bulunuyor. Brandz Top 100 sıralamasındaki firmaların toplam değeri, 1.44 trilyon dolardan 1.6 trilyon dolara çıkarak, bir yıl içinde yüzde 10.6 artış gösterdi. Millward Brown Optimor'un tüm dünyada 39 bin markayı kapsayan araştırmasında, şirketlerin Amerikan Doları üzerinden değerleri ölçüldü. Tüketici algılarına ait ölçümler ile finans verilerinin birleştirildiği marka sıralaması için dünya genelinde yıllık 1 milyonu aşkın tüketiciyle görüşüldü.