1979'da Kapalıçarşı'da tezgahtar olan Akarsu, Picaldi ile Avrupa ağırlıklı 6.3 milyon euro ciro yapıyor.
Zafer Akarsu, 1979'da Kapalıçarşı'ya tezgahtar olarak girdiğinde bir gün kendi markasının Avrupa'da vitrinleri süsleyeceğinden habersizdi. Türkiye'nin yeni yeni 'denim' pantolonla tanıştığı o günlerde, Kapalıçarşı'da jean satarak işe başlayan Akarsu, bugün başta Almanya ve İsviçre'de yaygın olan Picaldi markasının sahibi olarak faaliyet gösteriyor. Üretimin yüzde 80'ini ihraç eden ve geçen yıl 6.3 milyon euro ciroya imza atan Akarsu, gözünü moda endüstrisinin başkentleri Paris ve Milano'ya dikmiş durumda. Burada da Picaldi mağazası açmaya hazırlanan Akarsu, "Sırada Pekin var. Çin'i fırsat olarak görüyoruz" dedi. 1985'te 'akılda kalması kolay ve fonetiği güzel' diye Picaldi markasıyla yola çıktıklarını belirten Akarsu, 1990'da İsviçre'de ilk mağazalarını açtıklarını, bunun kendileri için dönüm noktası olduğunu söyledi.
DÖNÜM NOKTASI OLDU Polonya, Rusya, Cezayir, İran, Çek Cumhuriyeti, Macaristan gibi ülkelere kendi markaları ile ihracat yaptıklarını belirten Akarsu, bugün Türkiye'deki bayi sayısının 250 olduğunu kaydederek, şöyle konuştu: "1999'da Almanya'dan gelen distribütörlük teklifi önemli bir açılım oldu. Burada 15 mağazaya ulaştık. İsviçre'de de 2 mağazamız var. Önümüzdeki ay Avusturya'da kendi mağazamızı açıyoruz."