Fiat, 2008'de çıkacak Mini Cargo ve bu yaz satışa sunulacak yeni Scudo ile Türkiye'de en geniş ticari araç gamına sahip marka olmayı hedefliyor.
Fiat Ticari Araç Group CEO'su Franco Miniero, Tofaş ile süren ortaklık nedeniyle Türkiye'nin kendileri için stratejik bir ülke olduğunu söyledi. Fiat'ın ticari araç pazarında 2P segmentinde konumlandırdığı yeni Scudo'nun İtalya'nın Portofino kentindeki uluslararası lansmanında konuşan Miniero, Tofaş'ın Bursa tesislerine büyük yatırımlar yaptıklarını ve bütün üretim hatlarını yenilediklerine dikkat çekti. Bu yatırımlardan birinin Mini Cargo projesi olduğunu ifade eden Miniero, aracın 2008 yılı mayıs ayında piyasaya sunulmasının planlandığını hatırlattı. 5 BİN SATIŞ HEDEFİ Geçen yıl Türkiye'de satışa sunulan sunulan yeni Ducato'dan bu yıl 5 bin adet satmayı hedeflediklerini de belirten Miniero, yeni Scudo'nun ise bu yaz Türkiye'de satılmaya başlanacağını kaydetti. Fiat Ticari Araçlar Pazarlama Müdürü Özgür Süslü ise Türkiye'de ticari araç pazarında yüzde 15.9 pay aldıklarını belirtti.
YÜZDE 20 PAY Önümüzdeki 4 yıl içinde Türkiye'de ticari araçta pazar payını yüzde 19-20'ya çıkarmayı hedeflediklerini ifade eden Süslü Tofaş tarafından üretilen Doblo dışında geçen yıl pazara sunulan Ducato ve Mini Cargo sayesinde Türkiye'de en geniş ticari araç ürün gamına sahip marka olacaklarını kaydetti.