Ülker Gıda Grubu Başkanı Tütüncü, 2006'da 2 milyar $ olan grup cirosunu bu yıl % 35 artırmayı hedeflediklerini belirterek, '42 milyon $'lık yatırım yapacağız. İhracat artışı hedefimiz % 50' dedi.
Ülker Şirketler Topluluğu'nun önemli bir üyesi olan Gıda Grubu, bu yılı ihracat ve yatırım yılı ilan etti. 2006 yılı cirosu 2 milyar dolara ulaşan grup, bu yıl yüzde 35 ciro ve yüzde 50 ihracat artışı hedefliyor. Grup, yıl sonuna kadar 42 milyon dolarlık yatırım yapacak. Ülker Gıda Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, düzenlenen toplantıda, gıda grubunun Ülker'in son yıllardaki hızlı büyümesinin en önemli kaynağı olduğunu söyledi.
'KOLA PAZARINI % 52 BÜYÜTTÜK' Grubun 2006'daki cirosunun 2 milyar dolar, ihracatının 54 milyon dolar olarak gerçekleştiğini, toplam aktiflerinin 840 milyon dolar, istihdamın da 6 bin 600 kişi olduğunu kaydeden Tütüncü, şöyle konuştu: "Margarin sektöründe 2006'da yüzde 36 payla liderliğimizi sürdürüyoruz, sıvı yağda ikinciliği yakaladık. Çorba ve süt pazarlarında da ikinciliğe ulaştık. Cola Turka süpermarketlerde ve büyükşehirlerde ikinci marka." Tütüncü, Ülker Gıda Grubu'nun özelliklerinden birinin faaliyet gösterdiği pazarı büyütmesi olduğunu ifade ederek, "Bunun en güzel örneklerinden biri Cola Turka. 2003'te pazara giren Cola Turka, Türkiye kola pazarını yüzde 52 büyütmüştür" dedi. Gıda Grubu olarak bu yıl yüzde 35 ciro, yüzde 50 ihracat artışı hedeflediklerini belirten Tütüncü, 42 milyon dolarlık yeni yatırım ve 107 milyon dolarlık marka tanıtım harcaması yapacaklarını kaydetti. Tütüncü, yatırımların 10 milyon dolarını Kellogg's ürünlerini çeşitlendirmek, 20 milyon dolarını süt ve süt ürünleri için kullanacaklarını, geri kalan 12 milyon dolarının da diğer gıda grubu şirketlerinde değerlendirileceğini anlattı. Ülker Gıda'nın Ülker Grubu şirketleri içinde 2. büyük şirket olduğunu söyleyen Tütüncü, Türkiye'de fonksiyonel gıda pazarının bu yıl yüzde 24 büyüyerek 97 milyon YTL'ye ulaşmasını beklediklerini, bu alandaki yatırımlarının süreceğini vurguladı. Marka tanıtımı için bu yıl 107 milyon $ harcayacak ÜLKER GIDA GRUBU Ciro artışı hedefi ................% 35 İhracat artışı hedefi ...........% 50 Yeni istihdam .................220 kişi Yatırım.....................42 milyon $ Marka tanıtımı......107 milyon $