Türk hediyelik eşya ve zücaciye sektörünü dünyaya tanıtmaya karar veren İrfan Tıraş uluslararası bir fuar olan Züchex'ten sonra İdeal Home'u lanse etmek için kolları sıvadı.
Hediyelik eşya ve zücaciye sektöründe faaliyet gösteren firmalara 1995 yılından bu yana Life Medya adlı şirketiyle hizmet veren İrfan Tıraş, yayıncılıkla giriş yaptığı iş dünyasında organize ettiği Züchex ve İdeal Home Fuarları ile yükselen bir grafik çiziyor.
* Şirketiniz Life Medya'nın çalışma alanı ve şirket yapısı nasıldır? Life Medya, 1995 yılında Züccaciye dergisini yayınlayarak züccaciye sektörüne hizmet vermeye başladı. 1997 yılında ise Türk zücaciye ve hediyelik eşya sektörünün yurtiçi ve yurtdışı pazarlarında da yer edinmesini sağlamak için uluslararası Zücaciye ve hediyelik eşya fuarı Züchex'in birincisini düzenledi.
20 BİN ABONE
* Life Medya, fuar organizasyonu dışında neler yapıyor? Zücaciye, hediyelik eşya ve ev ürünleri alanına yönelik Zücaciye 1 Mutfak, Zücaciye 2 Hediyelik Dergileri, elektrikli ev aletleri sektörüne yönelik Lifetech Dergisi ve yurtdışında sektörümüzü tanıtmak amacıyla yayınlanan, 20 bin aboneye ulaşan Housewares&Gift Magazine dergisi ile yayıncılık yaşamını sürdürmektedir.
* Züchex'in başladığı günden bugüne kadar sektöre katkıları nelerdir? Gerek dergilerimizin üstlendiği misyon gerekse Züchex Fuarı'nın sektörü bir çatı altında buluşturma ve geliştirme çabaları sonucu, bugün gelinen noktada "zücaciye" kavramı, içinde bulunduğumuz sektörü, camdan porselene, çelik mutfak eşyalarından plastiğe, çeyiz ürünlerinden elektrikli küçük ev aletlerine, hediyelik eşyalardan dekoratif ürünlere kadar uzanan geniş bir ürün çatısı altında toplamaktadır. Bugün Züchex, Türkiye'de "zücaciye" sektörüne yönelik tek fuar olma niteliği yanında, uluslararası sektörel buluşma noktası olma özelliği taşıyor.
* İdeal Home Fuarı'nı bize tanıtabilir misiniz? Geride bıraktığımız yıl içinde ev ve inşaat sektöründe görülen hızlı büyüme bizlere ilham vermiş, ev eşyaları ve ev dekorasyonu sektörlerine yönelik bir endüstriyel ihtisas fuarı boşluğunu doldurmaya karar vermemize sebep olmuştur. İlki bugün başlayacak ve 15 Nisan'a kadar bürecek olan "İdeal Home Ev Eşyaları ve Çeyiz Fuarı", adından da anlaşılacağı gibi firmalarımızın tüketicilere ideal bir evin tüm gereksinimlerini ulaştırmalarını amaçlayan bir aracı olacaktır.
* İdeal Home Fuarı ziyaretçileri nasıl bir içerikle karşılaşacak? İdeal Home; cam, porselen, seramik, plastik, çelik ve yapışmaz mutfak eşyalarından hediyelik eşya, dekoratif ürünler, elektrikli ev aletleri, beyaz eşya, ev tekstili, dekoratif mobilya seçeneklerine kadar birçok ürün grubunu bir araya getirecektir. Ayrıca banyo ve aydınlatma sektörleri de fuarımızda yerini almaktadır. TÜRKİYE'DE FUARCILIK GELİŞİYOR
* İçerik olarak günümüzün satın alma önceliklerini ilk sırada tutan bir fuar organizasyonu gerçekleştiriyorsunuz... Yapı sektöründeki artış ülkemizdeki birçok sektörü de harekete geçirmiştir. Ekonomimiz için bir "lokomotif" benzetmesini yapmamız bu noktada yanlış olmayacaktı. Büyüyen, güçlenen sektörler devamında birçok ilgili sektörü de besler ve güçlendirir. Bir evin, bir çeyizin hiçbir zaman eksikleri bitmez ve hiçbir zaman statik bir yapıda değildir. Aslında bu da bir lokomotiftir. Biz alıcılar yenilik ararız, taleplerimiz firmaların tasarımlarında yenilik arayışına neden olur. Bu yüzden her mevsim dönümünde ve özel günlerde yeni kreasyonlar, yeni ürünler yaratılır. Ve her yeni fuar, yeni ürünleri piyasa ile tanıştıran bir platform haline dönüşür.
* İdeal Home Fuarı'nın nasıl bir ziyaretçi profili olacak? Uzun yılların kazandırdığı deneyimlerimizle tıpkı Züchex Fuarı'nda olduğu gibi İdeal Home'da da ziyaretçi portföyünün önemli bir kısmını yurtiçi ve yurtdışından gelen profesyonel satın alma heyetleri oluşturmaktadır. Ayrıca üretici ve ithalatçı firma yetkilileri, zincir mağaza satın alma uzmanları ile tanınmış bayii ve distribütörler bu portföyün büyük bir kısmını oluşturmaktadır. Bunların haricinde yenilikçi ve yaratıcı iç mimar ve dekoratörler de ziyaretçilerimiz arasındadır.
* Türkiye'nin dünya üzerindeki sektörel gücü ne durumda? Gelişen dünyada, fiyat politikası ile zor bir rakip gibi görebileceğimiz Uzak Doğu olgusu varoldu. Bu süreçte Türkiye, stratejik konumu, iş gücü, sanayi gelişimi ve üretim gücü nedeniyle kısa sürede iyi noktaya geldi. Tek handikap karşımızda ucuz ürünleriyle Uzak Doğu'nun duruyor olması. Bunun nedeni de oradaki işçilik ve hammaddenin ucuz olması. Ama Türkiye hem fiyat politikası hem de kaliteli ürünleri ile tüm Avrupa'ya mal satabilecek güçte!
* Türkiye'nin fuarcılık potansiyelini siz nasıl değerlendiriyorsunuz? Pek çok alanda olduğu gibi Türkiye'nin bu konuda da hızla büyüdüğü yadsınamaz bir gerçek. Yükselen arza paralel olarak bizim de sunum ve sergileme anlayışımız gelişti, modern bir raya oturdu. Şüphesiz ki tüm bu gelişim fuarcılığın gelişimiyle eşgüdümlü ilerliyor.