20 bin kutu 'zayıflatıcı su' ile 1.7 milyon YTL ciro yaptı
Zayıflama, bronzlaşma gibi amaçlara yönelik kozmetik içeceklerin pazarı 2 yılda 10 milyon $'a ulaştı. Sadece Tuvana Dış Ticaret 1 yılda kutusu 85 YTL olan 20 bin kutu 'zayıflatıcı su' sattı.
Nano teknoloji ile üretilen ve içindeki moleküllerden arındırılarak normal suya göre 44 kat daha fazla oksijen barındıran 'kozmetik su' pazarı patladı. Dünyada 5 milyar dolarlık büyüklüğe sahip olan, zayıflama, sigarayı bırakma ve bronzlaşma gibi birbirinden farklı amaçlarla kullanılan kozmetik içeceklerin Türkiye'deki pazarı 2 yılda 10 milyon dolara ulaştı. Başta Fransa ve İsviçre'de üretilen kozmetik sular, pek çok ülke gibi Türkiye'de de adeta yok satıyor. 'Katkı maddesi yok' Kozmetik su satan şirketlerden Tuvana Dış Ticaret, kutusu 85 YTL olan zayıflamaya yardımcı sudan 1 yılda 20 bin kutu sattı. Bu yıl içinde en az 30 bin kutu satmayı hedeflediklerini belirten şirketin Genel Müdürü Özhan Balçık, "Sadece Adana'da 4 ayda 2 bin kutu sattık" dedi. Müşteri portföyünün yüzde 75'ini kadınların oluşturduğunu anlatanBalçık, "Gelir grubu yüksek 35- 55 yaş grubu kadınlar en büyük müşteri kitlemiz. Erkekler ise daha çok sigarayı bırakmaya yardımcı üründen alıyor" dedi. Balçık, söz konusu suların moleküler yapısının değiştirildiğini, içinde katkı maddesi olmadığını ifade ederek, "Kozmetik içeceklerde saf su var. Bu su, içinde daha fazla oksijen barındırdığı için yağ yakımını hızlandırıyor" diye konuştu. Balçık, şöyle devam etti: "Sigaraya bırakmaya yardımcı olan üründen ise 6 ayda 6 bin kutu sattık. Fiyatı 89 YTL. Yıl sonuna kadar satışımız 10 bin kutuyu bulur."