İstanbul Boğazı'nı kim denetliyor?
Bütün İstanbullular bilirler. Sisten dolayı vapurlar ve deniz otobüsleri çalışmadıkları zaman motorlar çalışır. Ne kadar yoğun sis olursa olsun, burnunun ucunu göremeyecek kadar bir görüş mesafesi durumunda bile motorları kimse durduramaz. İştebuaymazlıkgeçtiğimizgünbirinsanınhayatınamaloldu. Deniz ulaşımının arttırılmasını hararetle savunduğum ve az buçuk denizle ilgili olduğumdan, bu konudaki denetim eksikliğine dikkat çekmek isterim. İstanbul'dadeniztaşımacılığınıntekhakimiartıkİDO. Şehir hatları vapurlarınıda işletmeye başlayıp adamlarını bu vapurlara doldurunca, Boğaz'da bir takım seri gariplikler başladı. Önce şehir hatları vapurlarının Haydarpaşa açıklarında hem de Kadıköy istikametinde (çok kısa bir mesafedir) yarıştıklarını televizyondan izledik. Bir yolcunun cep telefonuyla çektiği görüntülerin sonunda ikivapurbirbirineçarptı. Allah'tan kimseye bir şey olmadı. Sonra birbiri ardına iskeleyehızlıyanaşıpçarpan ve yolcuların sağa sola savrulduğu vapurların haberleri çıkmaya başladı. İş öyle bir noktaya geldi ki; artık bu tür haberlere basınımız ilgi göstermez oldu. Oysa herkes çok iyi bilir; denizdeşakaolmaz. Hele tecrübesi olmayan insanlarla deniz işletmeciliği hiç olmaz. Olan biten yetmiyormuş gibi kendine bile çeki düzen veremeyen ve kadrolaşmadan, partinin adamlarını anlamadıkları bölümlere yönetici yapmaktan dolayı hata üstüne hata yapan İDO, bir de Boğaz'daçalışanmotorları sistemine kattı. Ama kendi işini bile beceremediğinden bu motorları denetlemeyi tamamen unuttu. En sonunda da geçtiğimiz hafta yaşanan facia geldi. Mevsim sisin çokça yaşanacağı bir mevsim Boğaz'da. Eğer İDO yapamıyorsa KıyıEmniyeti,SahilGüvenlikveyaDenizPolisi'nin siste deniz trafiğinin durdurulması için gerekli güvenlik önlemlerini acilen alması lazım. Aksi taktirde burnumuzun dibinde, İstanbul'un göbeğinde çokdahabüyükfacialaryaşamamızkaçınılmaz.