Gima tarih oldu, CarrefourSA 3 yılda 500 milyon dolarlık yatırım yapacak
Yeni konsept mağazası Carrefour Expres ile bu yıl 100 mağazaya ulaşmayı hedefleyen CarrefourSA, Gima ve Championsa markalarına veda etti. Haluk Dinçer, '3 yılda 2 kat büyümeyi hedefliyoruz' dedi.
Gima ve Endi'yi 2005'te 132.5 milyon dolara alan Carrefoursa, 81 mağazadan oluşan market zincirini "Tüketici istedi" diye Carrefour Expres marketlerine dönüştürmeye başladı. Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grup ile CarrefourSA Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Dinçer, bugüne kadar yeni açılan ve dönüştürülen mağazalarla birlikte Carrefour Expres sayısının 60 olduğunu, yıl sonunda bu sayıyı 100'e ulaştırmayı hedeflediklerini söyledi. Dinçer, başlangıçta Gima markasını koruyucu yönde açıklama yaptıklarını hatırlatarak, "Ama Gima'nın tüketiciyle Carrefour'unki gibi çok önemli bağlar kuramadığını gördük" dedi. Dönüşümü haziranda tamamlayacaklarını vurgulayan Dinçer, bugüne kadar 1 milyar doları aşkın yatırım yaptıklarını belirtti. Hedeflerinin işlerini 3 yılda 2 kat büyütmek olduğunu ifade eden Dinçer, "3 yılda 500 milyon dolardan fazla yatırım yapacağız. 5 bin yeni istihdam yaratacağız. İndirim marketlerinde de iddialıyız. Bu yılki hedef 100 yeni DiaSA" diye konuştu. Yılda 125 milyon kişinin mağazalarından alışveriş yaptığını vurgulayan Dinçer, ortaklarının dünyadaki Carrefour'lar için yılda 300 milyon euroluk mal alımı yaptığını kaydetti. CarrefourSA Genel Müdürü Thierry Pierre ise, Carrefour Grubu'nun 29 ülkede 12 binden fazla satış noktası ile yılda 3 milyar kişiye hizmet sunduğunu, bütün Türkiye'ye yayılma iddiaları bulunduğunu söyledi.