Migros 5 milyar YTL ciroyla en büyük 250 arasına girecek
Kombine cirosu geçen yıl 4.7 milyar YTL'ye ulaşan Migros, dünyanın en büyük 250 perakendeci listesine tek Türk markası olarak girmeyi hedefliyor.
Migros Genel Müdürü Aziz Bulgu, 2006'da (Tansaş ile) birleşirken büyüdüklerini, bu yıl yurtiçinde 100 milyon dolar yatırımla çeşitli formatlarda 100'ün üzerinde yeni mağaza açmayı hedeflediklerini kaydetti. Migros'un 52. Olağan Genel Kurul Toplantısı'na katılan Bulgu, "Mart sonu itibarıyla geçen yılın aynı dönemine göre sepet büyüklüğü yüzde 6, müşteri sayımız yüzde 5 arttı. 2009'un bin 200 mağaza ve 1 milyon metrekare hedefine ilerliyoruz" dedi.
İLK 250 HEDEFİ Toplantı sonrası soruları yanıtlayan Bulgu, Migros'un Wal- Mart'a satılacağı iddialarıyla ilgili, "Tamamen söylenti. Migros yoluna devam ediyor" dedi. Migros'tan yapılan açıklamada da, "Geçen yıl kombine olarak 4.7 milyar YTL ciro elde eden Migros, konsolide olarak yüzde 59 artışla 4.275 milyar YTL ciro yaptı. Net dönem kârı 78.7 milyon YTL ulaştı" denildi. Açıklamada, Deloitte'un "Perakendenin Global Güçleri" raporunda Migros'un dünyanın en büyük 250 perakendeci listesinde tek Türk şirketi olarak yer almasının beklendiği ifade edildi.