Türkiye'de üretilen Auris'i tanıtan Toyota Türkiye CEO'su Kobayashi, Auris'in satışları yüzde 35 artıracağını, ihracatta 2.5 milyar $ ile bu yıl da liderliği koruyacaklarını söyledi.
Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon, Toyota'nın Türkiye'de pazar payını en çok artıran marka olduğunu, 2005 yılında toplam pazarda 7'inci sıradan bu yılın ilk 2 ayında 4'üncü marka konumuna yükseldiğini söyledi. Toyota tarafından Adapazarı fabrikasında üretilen Auris'in tanıtımında konuşan İbrahim Orhon, toplam pazarda genel tahminlerin tersine bu yıl geçen yıla göre yüzde 5 büyüme beklediklerini belirtti. Orhon, Auris'in bu yıl Toyotasa'nın satışlarına yüzde 35 civarında katkısı olmasını beklediklerini ve şu anda pazarda 4'uncu marka konumlarını pekiştireceğini, orta vadede ise ilk 3 marka arasına girmelerine yardımcı olacağını kaydetti. 3 yıldır şampiyon Toyota Türkiye'nin geçmiş yıllarda ihracat şampiyonu olduğuna dikkat çeken Toyota Türkiye'nin CEO'su Kazuhiro Kobayashi ise, bu yıl da 2.5 milyar dolarla ihracattaki liderliklerini sürdürmeyi hedeflediklerini söyledi. Kobayashi, Türkiye'de üçüncü model üretilmesinin söz konusu olmadığını, şu anda Auris ve Verso üretimine konsantre olduklarını anlattı.