Tekno marketler, "Ucuz ürün bizde" kampanyası başlattı. Takvim; Gold, Teknosa ve Darty'i araştırdı. Fiyatlar yakın çıktı. Ama ucuzlukta Gold Bilgisayar az farkla önde...
***
Elektronik mağazacılık yarışı fiyata yansımadı
Elektronik ürünler satan markalar arasındaki mağazalaşma rekabeti, fiyatları etkilemedi Sürekli kampanyalar yapan firmaların fiyatta birbirlerinden çok farklı olmadığı görüldü.
Elektronik ürünler satan markaların mağazalaşma rekabeti, fiyatlara yansımadı. Geçen yıl 6 milyar dolar olarak tahmin edilen bilişim ve elektronik pazarının yüzde 27'lik bölümüne sahip olan teknoloji marketlerinde, fiyatlar birbirine çok yakın çıktı. Teknosa, Darty ve Gold'un satışa sunduğu aynı marka ve modellerde yaptığımız karşılaştırmada, firmaların fiyatlarını daha çok taksit sayısı ve küçük hediyelerle cazip hale getirdiği görüldü. Fiyat rekabetinde Gold Bilgisayar öne çıktı. Çikolatalar hazır Arçelik'in eski Genel Müdürü Nedim Esgin'in Türkiye'ye getirdiği Fransa'nın en büyük elektronik eşya marketi Darty, söylenildiği gibi 'en ucuzcu' çıkmadı. İlk mağazasını Profilo Alışveriş Merkezi'nin karşısında açan Esgin, "Darty mağazalarında uygulanan güven sözleşmesi ile ürünü daha düşük fiyatla başka bir mağazada bulup bunu bize kanıtlayan müşterilerimize, hem aradaki fiyat farkını vermeyi hem de bir kutu çikolata hediye etmeyi garanti ediyoruz" demişti. İstinye Park ve Kale Center'da mağaza açacak olan Darty, 20 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Teknosa da, 47 ilde 159 mağazayla hizmet veriyor. Gold'un ise Türkiye genelinde 42 mağazası var. Şirket, 80 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. 2 zincir daha geliyor Mağazalar, uzun vadeli satışlarla orta ve alt gelir grubunu da çekebiliyor. Kişi başına düşen elektronik harcaması henüz Avrupa'nın çok gerisinde olsa da genç nüfusun yüksek olması, yabancı markaları Türkiye pazarına yönlendiriyor. Metro Group'un Media Markt'ı ve Teknosa'nın kurucu ortaklarından olan Demir Sabancı'nın Dixons'ı getirmesi ile pazarın daha da büyümesi bekleniyor.