O küçüklerin öncüsü. Cüssesine bakmadan otomobil yarışlarına katılıp rakiplerine kafa tuttu Fiat, efsane 500'ü tekrar canlandırıyor... Temmuz'da İtalya'da asfalta "Merhaba" diyecek.
Atom karınca Fiat 500, ilk defa 1957'de yollara çıktı. Önce İtalya'da ardından dünyada o kadar sevildi ki, banttan indirildiği 1975 yılına kadar 4 milyona yakın üretilip satıldı. Her yüke geliyor, her yola gidiyordu. İşte o Fiat 500, 50 yıl sonra ilk tanıtımının yapıldığı Torino'da yeni yüzünü gösterecek. Üretim Fiat'ın Polonya'daki fabrikasında, tasarımı Fiat Style Centre tesislerinde yapıldı. Yeni 500, sportif ve dinamik dış çizgilere sahip. 3 kapılı. Uzunluğu 3.55, genişliği 1.65, yüksekliği 1.5 metre. Aks mesafesi, yani ön ve arka tekerlekler arasındaki mesafe ise 2.3 metre. Fiat 500, 2'si benzinli 3 ayrı motorla piyasaya sunulacak. 16 valf 75 beygir güçte Multijet, 1.4 16 valf 100 beygirlik ve 1.2 8 valf 69 beygir benzinli motorlar... Fiat 500'ü, "Şıklık ve işlevselliğin İtalyan tarzı" diye özetlemek mümkün. Gösterge paneli şaşırtıcı. Döşeme ve koltuklar sevimli. Küçük araba sevenleri, bayanları ve ilk arabasına sahip olmanın hayalini kuranları kendisine âşık edecek kadar şık. Ayrıca konfor, güvenlik, teknoloji ve ekipman açısından küçükler arasındaki çıtayı iyice yükseltecek. Yeni Fiat 500, arabasının keyfini özgürce çıkarmak isteyen, günlük kullanımdan zevk duyan, aynı zamanda hem çekici ve eğlenceli hem de kullanımı rahat, çevre dostu ve erişimi kolay bir otomobil isteyen herkes için ideal.