1 milyon sadık müşterimiz var agresif büyüme sürecek
'Günün ihtiyaçlarına göre mağazaları, ürün çeşidini, servisi değiştirdik. Müşteri profili de gençleşti'.
* YKM'de 2006 yılı sonunda 50 mağazaya ulaşma hedefiniz vardı. Bu hedefi tutturabildiniz mi? Şu anda 36 ilde toplam 48 mağazamız bulunuyor. YKM bir aile şirketi, 3 jenerasyon bir arada. Ben yönetim kurulu üyesiyim. 55 yıla baktığımızda ilkleri yapmak bize cesur olmayı, ileriye dönük çalışmayı, yeniliklerden korkmamayı, deneyerek bir adım önde olabileceğimizi gösterdi. Şu anda da başarılı olduğumuzu görüyoruz. Geçmişin öğrettiklerini, geleceği şekillendirmek için kullanıyoruz. Önümüzdeki birkaç yıl da çok agresif bir büyüme planı ile buna devam edeceğiz. Şunu da söyleyebilirim ki, aile olarak şirkete yön vermek için işin içindeyiz. Ama 2000 yılından bu yana profesyonel bir yapıya sahibiz. Profesyonel ve aile şirketi dengesinin bizde pozitif olduğunu düşünüyorum.
* Son yıllarda YKM ciddi bir değişim geçirdi. Gençleşti. Bu değişim, müşteri kitlenizi nasıl etkiledi? YKM'nin çok uzun bir geçmişi ve 1 milyonun üzerinde sadık müşterisi var. Yaptığımız tüm araştırmalarda çok ciddi bir müşteri sadakati olduğunu görüyoruz. Çok uzun yıllardır müşterimiz olan insanlar var. Birkaç yıl önce Yeni Karamürsel Mağazaları ismini kısa hali ile değiştirdik. Günümüz şartlarında çok uzun bir isimdi. Kısa bir süre sonra YKM ismi daha da benimsenmiş olacak. Daha çok 40 yaş üstü algısı vardı. Günün ihtiyaçlarına göre mağazaları, ürün çeşidini ve servisi önce kendi sonra da bayi mağazalarımızda değiştirdik. Artık müşteri profili de çok gençleşmeye başladı. Şu anda genç ve spor giyim yüzde 20'nin üzerine çıktı.