Havaların iyi gitmesi boya sektörüne yaradı. Normalde sezonu nisan ortasında açan firmalar, şubat ayında satışlara başladı. 1.3 milyar dolarlık boya sektörünün bu yıl 2 kat büyüyeceği öngörülüyor.
Küresel ısınma nedeniyle havaların mevsim normallerinin üzerinde seyretmesi, boya üreticilerine erken sezon yaptırdı. Önceki yıllarda pazarlama faaliyetlerine nisan ayının ortasında başlayan boya üreticileri, bu yıl ise iyi giden havalar nedeniyle şubat ayından itibaren yoğun reklam bombardımanına başladı.
'10 YILDA % 750 BÜYÜR' Düfa Genel Müdürü İrfan Çetindamar, "Sezon normalde bu kadar erken açılmıyordu. Bu yıl havaların iyi gitmesi bu hareketlilikte en büyük etken" dedi. Rekabetin artması ve firmaların geçen yıldan ellerinde stoklarının kalmasının da pazarlama faaliyetlerinin öne çekilmesinde etkili olduğunu anlatan Çetindamar, 1.3 milyar dolarlık bir hacime sahip olan boya sektörünün, ekonominin gidişine bağlı olarak bu yıl 2 kat büyüme performansı gösterebileceğini öne sürdü. Filli Boya markası ile faaliyet gösteren Betek Boya A.Ş.'nin Genel Müdürü Tayfun Küçükoğlu ise "Gelecek 10 yılda ülkemiz boya sektörünün dolar bazında yaklaşık yüzde 750 ve ton bazında yüzde 400 büyüyeceğini tahmin ediyoruz. Buna bağlı olarak rekabet artacak, kârlılık azalacak" diye konuştu.
'FİRMA SAYISI NET DEĞİL' Dünyada boya sektörünün yaklaşık 70 milyar dolar ve 26 milyon tonluk bir pazar büyüklüğüne sahip olduğunu vurgulayan Küçükoğlu, sözlerine şöyle devam etti: "Ülkemizde 2005 yılı resmi verilerine göre boya sektörü yaklaşık 530 bin tonluk bir büyüklüğe sahip. Merdivenaltı olarak tanımladığımız kayıtdışı ve standart dışı üretim yapan kuruluşların, toplam boya üretim hacminin dönemsel şartlara bağlı olarak yüzde 20-40 oranına denk geldiğini söyleyebiliriz. Merdivenaltı üretim yapan sayısız firma olduğu için sektörde faaliyet gösteren firmaların sayısını net olarak belirlemek çok zor."