2001 krizinde ağır darbe alan temizlik kağıdı pazarı, son 3 yılda yüzde 20 artış ile 280 milyon dolar büyüklüğe ulaştı Gelir artışı ile pazar olumlu etkilense de kişi başına tüketim Avrupa'nın 12 kat gerisinde çünkü hala lüks olarak görülüyor
***
Gelir artınca, temizliği hatırladık
Temizlik kağıdı pazarı yüzde 20 büyüdü, sektörün lokomotifi kağıt havlu oldu. Kişi başına tüketimde Avrupa ortalamasının 12 kat gerisinde olan Türkiye'de, 2001 kriziyle ağır darbe alan temizlik kağıdı sektörü, yeniden büyüme trendine girdi. 280 milyon dolarlık pazar, her yıl ortalama yüzde 20 artış gerçekleştirdi.
Kadınlar yöneldi Kadınların özellikle mutfakta bez yerine daha hijyenik olması nedeniyle kağıt havluya yönelmesi pazarı tetiklerken, kağıt üreticileri Türkiye'de daha gidilecek çok yolun olduğu görüşünde. Temizlik kağıdı sektöründe Türkiye'nin en büyük üreticilerinden olan Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Grup Başkanı Osman Erer, "2001 krizinde sektör, yüzde 8 küçülmüştü. Krizin ardından kişi başı gayri safi hasılanın artmasıyla, temizlik kağıda da sürekli bir büyüme trendine girdi. 2006 itibarıyla sektörün büyüklüğü KDV dahil raf fiyatları bazında 280 milyon dolara ulaştı" dedi.
Her yıl yüzde 20 büyüdü Tuvalet kağıdı kategorisinin, temizlik kağıdı pazarının en büyük grubunu oluşturduğunu anlatan Osman Erer, Türkiye'de kişi başına düşen temizlik kağıdı tüketiminin 1.3 kilogram olduğunu dile getirerek şöyle devam etti: " Hem kişi başına gelirin artması hem de tüketicilerin hijyen konusunda bilinç ve bilgi düzeylerinin artmasıyla, temizlik kağıdı kullanımının yaygınlaşacağını düşünüyorum."