Sadece İstanbul'da 1 yılda bariyer saplanan araçlarda 100 kişi can verdi En çok can kaybı, yeni düzenlemelerle ölüm labirentine çevrilen E-5'.
İstanbul trafiğine çözüm diye çelik bariyerlerle donatılan E-5, ölüm tuzağı oldu. Tabelalar yetersiz. Çıkışı şaşıran sürücü paniğe kapılıyor, bariyere saplanıyor. Vücutlar parçalanıyor, kafalar kopuyor. Yetkililer ise her olayda sürücüleri suçluyor.
PLANLI CİNAYETLER SERİSİ Uzmanlara göre de asıl suçlu plansız- bilgisiz yapılan yollar: Tabelalar yetersiz. Yanlış yerlere konuluyor. Kavşakların uzaklığı bilinçsiz ve rastgele. Dünyada unutulan çelik levha bariyerde ısrar ediliyor. Yapılan, bozulup tekrar yapılıyor.
Hayat kurtaran tampon sistemi Avrupa'da E-5 örneği görmek imkansız. Bariyer değil çelik halat kullanılıyor. Otoyollar ve ana arter kavşaklarında su veya havalı çarpışma tamponları var. Çarpışma olsa bile kimsenin kafasını bariyer kesmiyor.
***
Bariyer terörü
İstanbul Belediyesi 'Yol yapıyorum' diye her yere bariyer taktı E-5 ölüm yoluna döndü. 1 yılda, kazalarda 100 kişi can verdi....
İstanbul'daki yol çalışmalarının devlete maliyetlerini dün anlatmıştık. İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe, harcanan paranın küçük bir kısmıyla bile İstanbul'a kilometrelerce metro yapılabileceğini söylemişti. Bugün ise bu çalışmaların nasıl insanların canına mal olduğuna yer vereceğim.
ADETALABİRENTGİBİ... İstanbul'un her yerinde, "Trafik sorunun çözeceğim" diye işe koyulan Büyükşehir Belediyesi, kavşak yaparken yolları arap saçına döndürdü. Ana arterler ve İstanbul'un yükünü çeken E-5 Karayolu, demir bariyerlerle her tarafından bölünüp labirent haline getirildi. Avcılar'dan başlayarak Topkapı'ya ya da Topkapı'dan Avcılar'a gitmek isteyen bir sürücü için bu yol adeta işkence oldu. Sefaköy, Yenibosna, Ataköy, Merter gibi sapaklar bariyerlerle bölündüğü için girilemez yerler haline geldi. Sürücüler, yolu bulmaya çalışırken, birer ölüm tuzağı halindeki bariyerlere çarparak canlarından oldu. Emniyet istatistiklerine göre, son 1 yıl içinde bariyerler yüzünden hayatını kaybedenlerin sayısı 100'ü buldu.
SÜRÜCÜLERİSUÇLUYORLAR Bu ölümlü kazaların büyük bölümü, son dönemde bölünen D-100 (E-5) Karayo lu'ndaki bariyerlerde gerçekleşti. Sürücülerin önüne aniden çıkan bu bariyerler. birer ok gibi araçlara saplanıyor. Belediye yetkilileri ise yoldaki hataları düzeltmek yerine kaza yapan sürücüleri suçluyor. Yetkililerin vurdumduymazlığı yüzünden, her gün 3 milyon sürücü yol güvenliği olmadan İstanbul caddelerinde dolaşıyor.