Türkiye'de üretilecek Clio Station Wagon'u, Cenevre Fuarı'nda tanıtan Renault Başkan Yardımcısı Pelata, en anlamlı başarıyı Türkiye'de yakaladıklarını söyledi.
Renault, Türkiye'de Bursa fabrikasında üretmek için yaklaşık 100 milyon euro yatırım yaptığı Clio Station Wagon'un konsept modelinin dünya tanıtımını dün başlayan 77. Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı'nda yaptı. Renault Başkan Yardımcısı Patrick Pelata, Renault'un station ürün yelpazesini muhafaza ettiğini ve geliştirdiğini belirterek, yeni station araçların öncekilere göre çok daha dinamik olduğunu, aracın özellikle geniş ailelerin ihtiyacına cevap vereceğini vurguladı. Özellikle son dönemlerdeki daha ufak araba satın alma eğilimine dikkat çeken Pelata, yeni Clio Station Wagon'un beklentilere cevap verebileceğini söyledi.
2008'in ilk yarısında piyasada Yeni aracın başlangıçta yıllık 60 bin adet üretileceğine dikkat çeken Pelata, aracın 2008 yılının ilk yarısında pazara sunulacağını kaydetti. Bursa fabrikasında kapasiteyi artıracaklarını hatırlatan Pelata, ''Bursa, Renault Grubunun çok büyük fabrikalarından biri haline gelecek'' dedi. Pelata şöyle devam etti: "Yatırım maliyetini düşürebildiğimiz ilk program bu. Bunu Bursa fabrikasında çalışan mühendislerin katkılarıyla gerçekleştirdik. Renault Grubunun hedefi, yatırım maliyetini 2009 yılına kadar yüzde 50 düşürmek." Yatırım maliyetini düşürmede en anlamlı başarıyı Türkiye'de elde ettiklerini vurgulayan Pelata, "Hedefimiz yüzde 50 iken, Türkiye'de yüzde 35-40 oranında yatırım maliyetinde tasarruf sağladık" dedi.