Nissan Türkiye Genel Müdürü Nobuhiro Yoshida 2007 yılında Türkiye ekonomisinin çok sevimli olmadığını ancak yine de önceki yıllar gibi ciddi bir kriz beklemediklerini söyledi.
Nissan Türkiye'nin Japon Genel Müdürü Nobuhiro Yoshida Türkiye ekonomisinde bu yıl çok iyi bir tablo olmamasına rağmen önümüzdeki dönem ciddi bir kriz beklemediklerini söyledi. Nissan'ın 'cross over' olarak bilinen ve binek araçla SUV'yi birleştiren Qashqai modelinin tanıtımında konuşan Yoshida, Avrupa için üretilen bir aracın ilk kez Türkiye'ye getirildiğine dikkat çekerek, 'cross over' isminin Türkiye'de çok bilinmemesine rağmen Japonya ve ABD'de çok yerleşik hale geldiğini söyledi. Türkiye'de bu aracın kendi segmentinde ilk olduğunu belirten Yoshida bunun yaygınlaşmasını istediklerini dile getirdi. KALİTELİ VE SEMPATİK Nissan olarak global ölçekte geçen yıl 3.5 milyon adet araç sattıklarını bu rakamı 2008'de 4.2 milyon adede çıkarmayı hedeflediklerini ifade eden Yoshida, Türkiye'de başlatacakları tanıtım kampanyalarında Nissan'ın kaliteli ve sempatik marka kimliği üzerinde çalıştıklarını vurguladı. Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu ise, Qashqai'nin dünya genelinde 100 bin, Türkiye'de ise bu yıl bin 200 adet satılmasının planlandığını söyledi. Nissan'ın Renault ile işbirliğine değinen Sancaktaroğlu, Nissan'ın daha üst seviyede konumlandığını, Renault'nun ise 'volume' ağırlıklı çalıştığını söyledi. İki marka arasındaki ortaklığın dünyada yürüyen tek birleşme olduğunu savunan Sancaktaroğlu, "Bu ortaklıkta in house competition yok" dedi.