'Orta sınıfa hitap edin, yoksa yabancılar pazara hakim olur'
Rekabet ve yatırım otoritesi olarak tanınan Garelli, 'orta sınıf'ın marka aldığını belirterek 'Türkiye'de orta sınıf hızla artıyor. Bu süreçte Türk markaları orta sınıfa hitap etmeli' dedi.
IMD Dünya Rekabetçilik Merkezi Direktörü Stephane Garelli, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) tarafından düzenlenen 11'inci Perakende Zirvesi'nde, Türk şirketlerine bazı tavsiyelerde bulundu. Garelli, Türkiye pazarının büyük olmasının şirketlerin iç piyasaya odaklanmasına neden olduğunu ifade ederek, "Pazar payını kollamak çok önemli ancak sadece iç pazara odaklanmamalı, etrafınızdaki dünyayı da kaçırmamalısınız" dedi.
'Önce marka alıyor' Orta sınıfın alışverişe başladığında önce marka aldığını vurgulayan Garelli, şöyle konuştu: "Dış dünyaya orta sınıfa girdiğini göstermenin yolu, marka satın almak. Türkiye'de de orta sınıf hızla büyüdüğü için marka tüketmek istiyor. Bu süreçte Türk markalarının orta sınıfa hitap etmeleri gerekiyor. Yoksa yabancı firmalar pazara hakim olur. Şangay'da 100 bin İsviçre saati satılıyor. Çünkü orta sınıf artıyor." EuroCommerce Genel Sekreteri Xavier Durieu ise, belli olgunluğa ulaşan bazı pazarlarda, büyük oyuncuların kendilerini başka şekilde örgütleyerek, kârlılık azaldığı ve rekabet fazla arttığı için bu ülkelerden çıktığını kaydetti.