Bir firma erkeğin iç çamaşırını kadının aldığını farketti. Erkekler için gstring üretti... 6 ayda 15 bin sattı. Çoğu doğuda.
***
Siparişi kadınlara bırakınca 15 bin erkeğe ipli don satıldı
Erkeklerin iç çamaşırlarını eşlerine aldırdığını gören Yeni İnci üretime geçti. 500 bin parça erkek iç çamaşırı üreten firma, ipli modelden 6 ayda 15 bin adet sattı.
Türkiye'de erkeklerin iç çamaşırı alışverişi yapmayı sevmediğini, bu işi eşlerine ve annelerine bıraktığını gören 43 yıllık kadın iç giyimi üreticisi Yeni İnci, erkekler için Kitaro koleksiyonunu yarattı. 6 ay önce erkekler için üretime geçen Yeni İnci, 500 bin parça erkek iç çamaşırı üretiyor. Yeni İnci İç Giyim Sanayi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Furkan Atakan, "Fabrika satış mağazamıza gelen kadınlar, 'Erkek çamaşırı neden yok?' diye soruyordu. İç çamaşırı satın almak erkeklerin aklına gelmediği ve bu işi kadınlara bıraktıkları için, kadın iç giyiminin yanı sıra erkek için de üretmeye karar verdik. Örneğin string (ipli) modelden 6 ayda yaklaşık 15 bin adet sattık" dedi.
12 milyon $ ciro Atakan, yılda 2 milyon adet kadın iç çamaşırı ürettiklerini belirterek, "Geçen yıl 12 milyon dolar ciro gerçekleştirdik. Hem ciromuzda hem de üretim adetlerimizde yüzde 50 büyüme öngörüyoruz" diye konuştu. İç pazarın yanı sıra başta Ortadoğu olmak üzere, Yunanistan, İtalya, Portekiz ve İsrail gibi ülkelere ihracat yaptıklarını anlatan Atakan, "Yaklaşık 3 milyon dolarlık ihracatımız var. Yüzde 70'i Arap ülkelerine" dedi. Genç kızlar için de "Y Girl" markasıyla iç çamaşırı ürettiklerini belirten Atakan, 2008'de pijama üretimine başlayacaklarını söyledi. Atakan, şöyle devam etti: "Türkiye'de yerleşmiş bir iç çamaşırı kültürü yok. İç çamaşırı kullanılmayacak hale geldiğinde yenisi alınıyor. Daha basit ve uygun fiyatlı modeller tercih ediliyor."