Mey İçki bünyesinde yer alan Tekel Birası'na yabancılar talip oldu. Mey İçki Genel Müdürü Galip Yorgancıoğlu, "Tekel Birası" markasına yabancı bir şirketin talip olduğunu belirterek, "Bu sektördeki yol haritamızı henüz belirlemedik. Yakında netleştiririz" diye konuştu. Mey İçki'nin yeni rakısı Mest'in tanıtım toplantısında konuşan Yorgancıoğlu, şirketin hedeflerini anlattı:
'GERİLEME DURDU' Mey İçki sadece rakı değil votka, şarap, likör ve bira üretimi de yapıyor. Normalde bunların her biri ayrı bir şirketin konusu olabilir. Bu büyük yapıyı yönetmeye çalışıyoruz. Rakı pazarında lideriz ve diğerlerinde de liderliğe oynamak istiyoruz.
'Rakı sadece Türkiye ve Türkler'in yaşadığı diğer bölgelerde satılan bir içki olmaktan çıksın' diye hedefliyoruz. Amacımız rakıda dünya markası olmak. Aşama aşama planlarımızı gerçekleştiriyoruz. Almanya'da rakı satışı ve yabancıların ilgisi bizi bu konuda heyecanlandırdı.
Rakı satışının tavana vurduğu yılda 73 milyon litre üretim gerçekleştirilmiş. O yıldan beri sürekli tüketim gerilemiş. İlk kez geçen yıl gerileme durdu. Hatta bir miktar yükseliş oldu.