Bağdat'ta düşen uçakta can verenler yolcu değil, bagaj sayılmış.
28'i Türk 34 insanın öldüğü Antonov faciasında müthiş iddia: Ölenlere kişi başı bin dolar tazminat öngörüldü. Bu para, yok olan bagajlar için verilen para. Ölenlerin bileti yok! Yolcular sigortalı ise ölen işçi başına 375'er bin dolar ödenmesi gerekiyor. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ölenlerin "yolcu" mu "bagaj" mı sayıldıklarını bilmiyor!
***
İşçiler bagaj oldu!
Irak'ta ölen işçilerimiz için bin dolar sigorta bedeli ödeneceği söyleniyor. Oysa bu miktar, bagajlar için veriliyor. İşçilerin gerçek sigorta bedeli 375 bin dolar.
Irak'ta düşen uçakta ölen 28 Türk işçisinin 375 bin dolar sigorta parası alması gereken aileleri, yanlız bırakıldı. Ailelere verileceği söylenen bin dolar, kayıp bagajlar için belirlenen rakam. Uçağın sahibi Moldova şirketinin sigorta yaptırıp yaptırmadığını denetleyen Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SGHM), poliçelerin içeriğini bilmiyor. İddiaya göre, işçiler bagaj olarak sigortalandı ve bilet verilmedi. Sivil Havacılık kuralları gereği, tüm uçuşlarda hem uçağın hem de yolcuların eşyalarıyla birlikte sigortalanması gerekiyor. Aksi halde uçuşa izin verilmiyor.
Çelişkili açıklamalar... SGHM yetkilileri, sorumluluğun Moldova'ya ait olduğunu söyleyip kenara çekiliyor. Konuştuğumuz yetkililer, müdahil olamayacaklarını, konunun işçi aileleri ile Moldova makamları arasında olduğunu belirtiyor. Oysa mevzuatta çok açık hükümler bulunuyor ve sorumluluğu öncelikle uçuşun yapıldığı ülkeye yüklüyor. THY eski yöneticilerinden Sefa İnan'ın, işçilere 375 bin dolar tazminat ödenmesi gerektiğini SGHM Genel Müdürü Ali Arıduru'nun kendisine söylediğini belirtmesi kafaları iyice karıştırdı. Ayrıca bir inşaat şirketine 10 günlük geçici uçuş permisi verilmesi de skandal olarak nitelendirildi.