Tofaş CEO'su Ali Pandır, Fiat'ın Tofaş'a yeni bir görev verdiğini belirterek, "Tofaş, Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgelerinden sorumlu olacak" dedi.
Tofaş'ın yeni CEO'su Ali Pandır, Fiat tarafından Tofaş'a yeni bir görev daha verildiğini açıkladı. Fiat'ın dünya coğrafyasını 3'e ayırdığını, Güney Amerika bölgesinden Brezilya'nın, Uzakdoğu pazarından Çin'in, Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Afrika'dan ise Tofaş'ın sorumlu olacağını söyledi. Fiat'ın Rusya'da ve Mısır'da etkinliğinin bulunduğunu anlatan Pandır, "Sorumlu tutulduğumuz bu bölgelerde Rusya ve Mısır dışında Fiat'ın fazla bir etkinliği yok. Biz ona göre yapılanacağız. Tofaş bu bölgelerde satış, pazarlama, satış sonrası hizmetlerden sorumlu olacak. O pazarın yönetimi Tofaş'a ait olacak" dedi. Üretimimiz artacak Tofaş'ın artık yeni ekibi ve çalışmalarıyla eski Tofaş olmadığının altını çizen Pandır, ilk kez İtalya dışında 5 markanın, Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Ferrari ve Lancia'nın Tofaş şemsiyesi altında toplandığını vurguladı. Ali Pandır, Tofaş'ın kuruluşundan bu yana toplam 2.5 milyon araç ürettiğine, Linea ve Mini Cargo üretimlerinin devreye girmesi ile üretimin artacağına işaret ederek, bu projelerin Tofaş'a büyüme getireceğini kaydetti. En büyük üretim üssü Yeni üretimlerin devreye girmesiyle 400 bin üretim kapasitesine ulaşılacağına dikkat çeken Pandır, "Eğer 1 proje daha alırsak, 500 bin adedi zorlayıp Fiat'ın en büyük üretim üssü haline gelebiliriz" dedi. Pandır, Tofaş'ın geçen yıl pazar daralmasına rağmen pazar payını artırdığını ifade ederek, 2006- 2008 yılları arasında yapılacak yatırımların 1 milyar doları aşacağını kaydetti.
2 bin yeni istihdam Bu yılın ortalarından itibaren Tofaş'ta istihdam artışı yaşanacağını belirten Pandır, Mini Cargo ile birlikte istihdamın daha da hızlanacağını, yaklaşık 2 bin yeni istihdam olanağının ortaya çıkacağını bildirdi. Ali Pandır, Tofaş'ta 5 yıllık dönemde yaşanan görev değişikliklerinin hatırlatılması üzerine, şirketlerin şahıslara bağlı olmasını doğru bulmadığını, başında kim olursa olsun önemli olanın düzeni kurmak olduğunu ifade etti. Pandır, İstanbul'daki plaka sayısının sınırlandırılması konusunda ise bunun nasıl uygulanabileceğini bilmediğini, ancak başka yöntemler olabileceğini söyledi.