2 yıl önce pazara giren Dacia, 12'inci marka haline geldi. Dacia Türkiye Marka Direktörü Çetin, " Tek model ile % 2 pazar payına ulaştık" dedi.
Türkiye pazarına ilk olarak 2004 yılı Kasım ayında Logan modeliyle giren Dacia, 2 yılda yüzde 2 pazar payına ulaşarak en çok satan 12'inci marka oldu. Türkiye'de tek markayla önemli bir başarı sağladıklarını belirten Dacia Türkiye Genel Müdürü Orhan Çetin, Logan'ın Türkiye'nin bozuk ve tozlu yollarına uygun olarak geliştirildiğini söyledi. 2005 yılında yüzde 1.9 olan pazar payını 2006 yılında pazardaki daralmaya rağmen 7 bin 300 adet satış rakamıyla yüzde 2'ye çıkardıklarını vurguladı.
'ÇİN MALI FİYAT ODAKLI' B segmentinin sedan versiyonunun toplam binek pazarının yüzde 20'sini oluşturduğuna dikkat çeken Çetin bu kategoride Logan sedan modelinin tek başına yüzde 10 pay aldığını kaydetti. Çetin 2007 yılı için ise 10 bin adet araç satmayı hedeflediklerini dile getirdi. Önümüzdeki aylarda Türkiye'ye getirilmesi planlanan Çin malı ucuz otomobillerin sadece fiyat odaklı olduğuna dikkat çeken Orhan Çetin, tüketicinin artık bilinçlendiğini ve sadece ucuz olduğu için otomobil almayacağını savundu. Logan'ın Türkiye'de en ucuz birkaç marka arasında yeraldığına işaret eden Çetin buna rağmen Dacia'nın fiyat odaklı bir rekabet izlemediğini dile getirdi. Her ürünün piyasada kendine yer bulabileceğini de kaydeden Çetin "Sadece ucuzluk yönüyle getireceğiniz bir ürünün potansiyeli çok sınırlı kalır" dedi.
'YENİ ÜRÜN GELİYOR' Türkiye pazarında bugüne kadar sadece Logan modeliyle aynı segmentte 3-5 modeli bulunan markalarla rekabet ettiklerini ifade eden Çetin, 2007 yılı Şubat ayında Logan'ın 7 kişilik aile modeli MCV'yi ve Ekim ayında da sac kasa modelini piyasaya sunacaklarını kaydetti. MCV'nin 2 litrelik bagaj hacmiyle C segmentinde oldukça iddialı bir fiyatla satışa sunulacağını vurgulayan Çetin, aracın 4.45 metre uzunluğuyla geniş alan arayan ailelere hitap edeceğini söyledi. Çetin, 1 Ocak 2007'ten itibaren Dacia'nın Türkiye distribütörü DOSSD'nin Mais ile birleştiğine dikkat çekti.