Hazır giyimcilerin yeni velinimeti alt gelir grubu
Mevcut markalarının dışında alt gelir grubuna hitap eden markalar çıkaran hazır giyimciler, 2007'de outlet mağazalarında bu ürünlerle rekabet edecek.
Hazır giyimcilerin yeni gözdesi alt gelir grubu oldu, firmalar uygun fiyatlı yeni markalarla rekabet etmeye başladı. Geçtiğimiz yıl iç piyasada hayal kırıklığına uğrayan hazır giyim üreticileri, 2007 stratejisini alt gelir grubuna yönelik yeni markalarla rekabet üzerine kurdu. Yeni açılan alışveriş merkezlerinde kiraların ateş pahası olması ve satışların da hedeflenenin altında kalması üzerine, hazır giyimciler çareyi alt markalar oluşturup bunları satmak için outlet mağazalar açmakta buldu.
Daha ekonomik İpekyol Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, "Alt gelir grubuna hitap eden yeni markamız Miss İpekyol'u çıkardık. Hem Miss İpekyol ürünlerini hem de stokta biriken ürünlerimizi 1 hafta sonra Yenibosna'da açacağımız outlet mağazasında satışa sunacağız" dedi. Uygun fiyatlı ürünlerin satılacağı outlet mağazaları sadece İstanbul için düşünmediklerini belirten Ayaydın, "Ülke genelinde 1 yılda 20 outlet açacağız" diye konuştu. Ayaydın, şöyle devam etti: "Sektörde herkes outlet mağaza açma ve alt marka yaratma peşinde. Çünkü alışveriş merkezlerinde mağaza fiyatları alıp başını gitmiş durumda. Mevcut markaya zarar vermemek için, alt gelir grubuna yönelik yeni markalar yaratılıyor. Bunlar da açılan outlet mağazalarda satılıyor. Outlet'in yatırım maliyeti yüzde 50 daha düşük, satışları ise daha fazla." Sumak Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Ali Rıza Sumak da, "Biz de Sumak markamızın dışında alt gelir grubuna yönelik olarak Blaze markasını yarattık. Sumak'a göre bu marka yüzde 25 daha ucuz. İki yılda cironun yüzde 35'inin Blaze'den geleceğini öngörüyoruz" dedi.