Bu Tesla. Elektrikle çalışan ilk performans otomobili. 0-100 kilometre hızlanması 4 saniye. Saatte 210 kilometre kaçıyor. Hiç şarz olmadan 400 kilometre yol alıyor.
Bu arabaya bayıldınız. "Alacağım" diyorsunuz, alamazsınız. Çünkü 2007 modeller bitti. 2008'lerde sıraya giriliyor. Sıranız gelirse voltajı verip asfaltı ağlatabilirsiniz. Gelmezse şansınıza küsün. Tesla Roadster, Amerikalı Tesla Motors'un üretimi. Merkezi Kaliforniya'da. Ünlü Forbes dergisi onu "2006'nın Otomobili" seçti. Çevre dostu. Atmosferi kirletmiyor. Çünkü petrol yakmıyor. Lityum-iyon pille çalışıyor. Pil dediğimize bakmayın. Bu bir tür yakıt bataryası. Elektriği bulmak kolay, saklaması zor. Tesla Roadster'in sırrı ve gücü burada. Tesla'nın enerji koruma sistemi (ESS), 6 bin 831 lityumiyon hücreyi, bilgisayar kontrolünde bir araya getiriyor. Elektrik bu küçük ama mucize sistemin içinde uzun süre korunuyor, gerektiği kadar kullanılıyor. Bütün sistem bir karpuz büyüklüğünde. Aracın ihtiyacı olduğunda tam 200 KW maksimum güç sunuyor. Yani orta boy bir jeneratörün gücü. Tesla'da, şarj için gereken ekipman araçla birlikte veriliyor. Evinizde prize takıp pilleri dolduruyorsunuz. Bu, "Yatmadan arabanızı fişe takın, sabah zıpkın gibi bir motorla yola çıkın" demek. Şarj süresi, bugüne kadar yapılanlardan kısa. Tesla Roadster'in şarjı sadece 3.5 saat sürüyor. Gövdesi, İngiliz geleneğinden izler taşıyor. Tasarımı Lotus'un İngiltere'deki merkezinde yapıldı. Barney Hatt imzalı. Dışarıdan baktığınızda safkan bir yarış otomobili. Fren sistemi, güvenlik donanımıyla tam bir roadster. "Geleceğin otomobili nedir?" sorusunun cevabı bu: Tesla Roadster.