İyi havalar promosyonu da mahvetti, kayıp1.5 milyon$
Hava sıcaklığı mevsim normallerinin üstünde gidince, birçok firma bere, atkı, şemsiye gibi promosyonlardan vazgeçti. Sektörün tekstil ürünlerinden kaybı 1.5 milyon dolara ulaştı.
İyi giden havalar sadece hazır giyim sektörünü değil, promosyonu da vurdu. Bankalar başta olmak üzere, ilaç şirketleri ve hızlı tüketim ürünleri sektörünün yeni yıl için verdiği tekstil promosyonu siparişi, mevsim normallerinin üzerindeki hava şartları yüzünden yarı yarıya düştü. Sektörün sadece tekstil ürünlerinden kaybı 1.5 milyon dolar oldu. 2007'de yapılacak olan seçimler yüzünden önünü göremeyen şirketler 'ne olur ne olmaz' diyerek bütçelerini kısınca, promosyon sektörü yüzde 25 küçüldü.
'BEKLEDİĞİMİZ OLMADI' Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (Promotürk) Genel Koordinatörü Elif İçbilen, "Bankalar başta olmak üzere, büyük şirketler, şemsiye, atkı, bere, polar gibi tekstil ürünleri siparişi verirdi. Ancak bu yıl havaların bu kadar iyi gitmesi üzerine, firmalar da bu siparişlerini durdurdu. Tekstil ürünleri, promosyon sektörünün yüzde 30'unu oluşturuyor. Havaların iyi gitmesiyle sektör yarı yarıya küçüldü. Bundan dolayı kayıp 1.5 milyon doları buluyor" dedi. Amerika'da promosyon sektörünün büyüklüğünün 18 milyar dolara ulaştığına ve sektörün geçen yıla göre yüzde 5 büyüdüğüne dikkat çeken İçbilen, "Biz de sektörün benzer bir büyüme trendi göstermesini bekliyorduk. Ancak, beklediğimiz gibi olmadı" diye konuştu. İçbilen, şöyle devam etti:
'BÜTÇELER KISILDI' Önceki yıllarda promosyon siparişleri sezon dediğimiz yılbaşı için, eylül ayından itibaren gelmeye başlardı. Bu yıl herkes önünü görmek istediği için aralık ayına kadar firmalara promosyon siparişi gelmedi. 2007 seçim yılı, kriz olur beklentisiyle firmalar promosyon bütçelerini kıstı. Satış ve pazarlama faaliyetleri açısından biz promosyonun bütün bir yıla yayılmasını tavsiye ederken, en küçük bir kriz beklentisinde en önce kesilen promosyon bütçesi oldu."