Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | Arşiv | Ana Sayfa
Bugün: 26 Aralık 2006  
KONUYLA İLİŞKİLİ DİĞER YAZILAR
İyi havalar promosyonu da mahvetti, kayıp1.5 milyon$
'En ucuz ürünler seçiliyor'

İyi havalar promosyonu da mahvetti, kayıp1.5 milyon$

Hava sıcaklığı mevsim normallerinin üstünde gidince, birçok firma bere, atkı, şemsiye gibi promosyonlardan vazgeçti. Sektörün tekstil ürünlerinden kaybı 1.5 milyon dolara ulaştı.



İyi giden havalar sadece hazır giyim sektörünü değil, promosyonu da vurdu. Bankalar başta olmak üzere, ilaç şirketleri ve hızlı tüketim ürünleri sektörünün yeni yıl için verdiği tekstil promosyonu siparişi, mevsim normallerinin üzerindeki hava şartları yüzünden yarı yarıya düştü. Sektörün sadece tekstil ürünlerinden kaybı 1.5 milyon dolar oldu. 2007'de yapılacak olan seçimler yüzünden önünü göremeyen şirketler 'ne olur ne olmaz' diyerek bütçelerini kısınca, promosyon sektörü yüzde 25 küçüldü.

'BEKLEDİĞİMİZ OLMADI'
Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (Promotürk) Genel Koordinatörü Elif İçbilen, "Bankalar başta olmak üzere, büyük şirketler, şemsiye, atkı, bere, polar gibi tekstil ürünleri siparişi verirdi. Ancak bu yıl havaların bu kadar iyi gitmesi üzerine, firmalar da bu siparişlerini durdurdu. Tekstil ürünleri, promosyon sektörünün yüzde 30'unu oluşturuyor. Havaların iyi gitmesiyle sektör yarı yarıya küçüldü. Bundan dolayı kayıp 1.5 milyon doları buluyor" dedi. Amerika'da promosyon sektörünün büyüklüğünün 18 milyar dolara ulaştığına ve sektörün geçen yıla göre yüzde 5 büyüdüğüne dikkat çeken İçbilen, "Biz de sektörün benzer bir büyüme trendi göstermesini bekliyorduk. Ancak, beklediğimiz gibi olmadı" diye konuştu. İçbilen, şöyle devam etti:

'BÜTÇELER KISILDI'
Önceki yıllarda promosyon siparişleri sezon dediğimiz yılbaşı için, eylül ayından itibaren gelmeye başlardı. Bu yıl herkes önünü görmek istediği için aralık ayına kadar firmalara promosyon siparişi gelmedi. 2007 seçim yılı, kriz olur beklentisiyle firmalar promosyon bütçelerini kıstı. Satış ve pazarlama faaliyetleri açısından biz promosyonun bütün bir yıla yayılmasını tavsiye ederken, en küçük bir kriz beklentisinde en önce kesilen promosyon bütçesi oldu."




DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
Doğan TV'den hisse operasyonu2005'te yoksul yerinde...
Tüpraş, akaryakıt...Cari açığı finanse etmek...
Emlakbank da Yuvacık'ı reddetmişLojman satışında TOKİ...
Şekerbank'ın satışına izin çıktı'2007'de önemli...
Unakıtan: Cari açık...Japonya'daki Türk...
Taşıt kredisi kullanımı %...Petkim, arazisini satışa çıkardı
Man Türkiye'den 2000'inci otobüsYurtiçinde 10 bin...
Kamil Koç, 1 YTL'den 30...Bektaş: En az para...
ATB'nin bütçesi 1 milyon...'Borçlardan kurtulduk,...
Şirketlerden
SAKLAMBAÇ
Seda Seda ile Nihat'tan tüp bebek
Seda Sayan ile Nihat Doğan, 'ayrıldık' dese de çiftin son bir aydır...
Boşanma avukatı değilim!
Bayram bereketi
Ergonomi şart oldu
Eva'nın Armağan'ı
Yılbaşı kâbusunuz olmasın
Eski dostlar ortak oluyor
AKTÜEL
Gizli Gizli oğul iddiası
Niyazov'un yerine geçici olarak gelen Sağlık Bakanı Gurbanguli'nin...
Hava attı yakalandı
Plajda Noel bir başka
Alaska'da iş var ama...
Talabani'yi tanıyan yok
Papa Ortadoğu yolcusu
Kabile güzeli
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
İSTANBUL Yağmurlu 5°C 3°C 
ANKARA Çok Bulutlu 0°C -5°C 
İZMİR Parçalı Bulutlu 7°C 4°C 
ANTALYA Parçalı Bulutlu 15°C 8°C 
ADANA Çok Bulutlu 17°C 2°C 
EKONOMİ
IMKB E: 38.705,390 D:% -1,21
DOLAR S: 1,426 D:% -0,11
EURO S: 1,874 D:% -0,13
MAGAZİN
SPOR
GÜNE BAKIŞ
GÜNCEL
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | Künye | Ana Sayfa
    Copyright © 2003, 2006 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu