Mercedes-Benz Türk Otomobil Satış Müdürü Bekdikhan, lüks araç payının otomotiv pazarının genel hareketlerine paralel seyir izlemediğini söyledi.
Mercedes-Benz Türk Binek Otomobil Satış Müdürü Şükrü Bekdikhan son 4 yılda binek otomobil pazarının 250 bin adetten yüzde 80 artışla 400 bine çıkmasına rağmen lüks otomobil pazarının ise aynı dönemde sadece yüzde 15 oranında büyüdüğünü vurguladı. Lüks segmentin toplam pazardaki olağanüstü daralma ve büyümeden aynı oranda etkilenmediğini belirten Bekdikhan, lüks segmentin hiçbir zaman toplam pazara paralel seyir izlemediğini söyledi. Bekdikhan, "Lüks aracın belli bir müşterisi var. Bu segmentin payı pazarın oynaklığından aynı düzeyde etkilenmiyor. Örneğin toplam satışlar yüzde 40-50 artarken, lüks segment sadece yüzde 10-15 artıyor, tam tersi olurken de lüks segment yine yüzde 10 geriye gidiyor" diye konuştu.
'PATLADIĞI DOĞRU DEĞİL' Türkiye'de toplam otomotiv pazarında lüks segmentin payının yüzde 5'i geçmediğine dikkat çeken Bekdikhan, "Bu dar alanda 'satışlar patlıyor, çatlıyor söylemleri' doğru değil. Çünkü toplam hacmin içinde lüksün tuttuğu pay değişmiyor. 4 sene önce 250 bin adetlik bir binek otomobil pazarı vardı. Bu yıl 400 bin adet olacak. Yani pazar yüzde 80 artarken lüks segment sadece yüzde 15 artmış" dedi.
'BİZ DE DÜZELTME YAPTIK' Geçtiğimiz mayıs ayında yaşanan kur artışının etkisinin yılın tamamına yayıldığını ve geçmiş yıllara göre ciddi bir daralma yaşandığını belirten Bekdikhan, bu yıl için öngördükleri 4 bin 250 adetlik satış rakamını 3 bin 900 adede düşürdüklerini dile getirdi. Satışlarında yüzde 10-15 arasında düzeltme yaptıklarını ifade eden Şükrü Bekdikhan, son 7-8 yılda Türkiye'de ürün gamının genişlediğine 13'e çıktığına dikkat çekti.