Asfaltta da arazide de koşacak bir yarışçı istiyordunuz. VW'nin Tuareg'i size biraz iri geliyordu Artık yeni bir seçeneğiniz olacak. Küçük Tuareg. Yani Tiguan... 2007 sonunda huzurlarınızda
***
İşte o an Tiguan
Asfaltta da arazide de koşacak bir yarışçı istiyordunuz. VW'nin Tuareg'i size biraz iri geliyordu Artık yeni bir seçeneğiniz olacak. Küçük Tuareg. Yani Tiguan... 2007 sonunda huzurlarınızda.
Volkswagen, cipte ustalaşıyor. Tuareg'le başlayan uzmanlık, kardeş şirket Porsche'nin Cayenne'siyle geliştirildi. VW'nin mantığı şuydu: Lüks isteyene Cayenne, "Cip olsun, iyi olsun, uçuk fiyatlı olmasın" diyene Tuareg. Gerçi Cayenne'nin taban fiyatı Türkiye için 84 bin 868 euro, Tuareg'inki 86 bin 500 euro. Fark tavanda. Tuareg'in 121 bin 700 euroluk üst modeline karşılık, Cayenne'in üst modeli 195 bin 990 euro etiket taşıyor. Bunlar detay. Detay olmayan şu: Cayenne ve Tuareg karşısında iyi bir seçim olacak Tiguan'ın tanıtımı, Amerika'da Los Angeles Otomobil Fuarı'nda yapıldı. Her türlü yol ve arazi şartları için tasarlanan Tiguan'da, yeni geliştirilen "Clean TDI" dizel motor teknolojisi var. Özelliği, hava kirliliğini yüzde 90 oranında azaltması. Bu motor, Audi, Mercedes ve Volkswagen'in ortak projesi "Bluetec"in ilk örneği. Bu teknolojinin hedefi de, dizel yakıtlı, düşük tüketimli ve çevreye en az zarar veren motorlar geliştirmek. Tiguan'ın temel modelinde 2 litrelik, 4 silindirli ve turbo-charger'li bir motor olacak. Gücü yaklaşık 200 beygir. Volkswagen, Tiguan'ın üst modellerinde ise Tuareg'de de kullanılan 3.6 litrelik bir V6 motor planlıyor. Yürür aksam diğer kardeş Passat'tan gelecek. Passat'ta kullanılan "four motion allwhell drive" sistemi Tiguan'ı da yürütecek. Volkswagen yöneticilerinin hayali, cip satışının dorukta olduğu Amerika pazarından pay kapabilmek. Yani asıl hedef Avrupa değil. Bir detay daha: Tiguan ismi, 10 ülkede yapılan bir yarışmayla belirlendi. 350 bin oyla Tiguan, küçük Tuareg'in ismi oldu. Evet, iguanayı andırıyor. Ama görüntüsü hiç de hantal değil.