TEKSTİL sektöründe düşük kur ve artan maliyetle ilgili sorunların devam ettiğini söyleyen İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, "Üreticilerin bir kısmı başka ülkelere gitti, bir kısmı da öz varlıklarını sermayeye çevirerek ayakta kalmaya çalışıyor. Ancak hazır giyim sektöründe Kasım ayı ihracat rakamlarına bakıldığında yüzde 28'lik bir artış söz konusu" dedi. Bu başarının nedenini iki başlık altında toplayan Orakçıoğlu şöyle konuştu: "Yılın son aylarında Çin'in kotaları doldu, bizim satışlarımız arttı. Bir de üretimde tasarımı ön plana çıkarmayı başardık. Türk ürünlerinin rekabet gücü giderek artıyor."