Asfalt güzeli TiTi
Daha hızlı, daha güzel, daha güçlü. Yeni TT'nin sloganı bu. Rüzgarla yarışı seven hızlı gençlerin tercihi yenilendi. Yola yapışıyor, kaçmıyor, uçuyor. Sınıfının en makul fiyatlısı.
Değişmeyen tek şeyi ismi. İkinci jenerasyon coupe Audi TT, seksi, yüksek performanslı ve pratik bir araba hayal edenlerin gözdesi. Gövdesi değişti; Daha sportif ve biraz daha büyük. Ama alümiyum şasisi sayesinde biraz daha hafif. Mesela bir Golf GTI"dan 131 kilo hafif. Dolayısıyla daha hızlı. 0'dan 100 kilometreye sadece 6.3 saniyede çıkabiliyor. Yani ait olduğu ailenin üyelerinden bir Porsche 911 Carrera'ya göre yaklaşık 2 saniye daha çabuk. Kasasının yüzde 52"si alüminyumdan üretilen TT'nin yüzde 42'si çelik. 1295 kiloluk ağırlığı, onu sınıfı standartlarının önemle ölçüde altına çekiyor. Bunun sağladığı avantaj, ataklık, sürat ve çeviklik. İç donanımı için "yüksek kalitenin" belgesi deniliyor. Audi TT"nin dinamik süspansiyon sistemi yeniden geliştirildi. Yol tutuşu, düz gidişten hafif dışa doğru yönelmeye kadar değişen bir karakter sergiliyor. Peki, limitlere gelindiğinde ne yapıyor? Audi, bu konuda sonuna kadar size yardımcı. Kendiliğinden direksiyon hakimiyetini düzeltiyor. Avantajları: Sessiz ve güçlü motor, estetik dış görünüm, yüksek kaliteli iç donanım, ölçülü yakıt tüketimi, mükemmel yol tutuş. Arka koltuklar katlanabilir. Böylelikle daha geniş bir yükleme mekanı sunuyor. Dezavantajı yok mu? Evet var: Arka koltuklar oldukça dar. 4 kişi sıkışıyor. Kısaca, şehir içinde, uzun yolda kilometreleri size unutturacak, rüzgar hızında, yakışıklı ve sağlam bir otomobil Audi TT. Fiyatı da sınıfına kıyasla makul. Avrupa'da 34 bin 180 Euro.
Mesut ERÖZ
|