Firmaların iyi satış yapan bayilerini ödüllendirmek için düzenlediği 'turlar' seks turuna döndü. Firmalar, tur operatörüyle daha gitmeden pazarlığa oturuyor. Çok mal çeken bayi, seks turizminin en gözde ülkesine götürülüyor. En tercih edilen yerler Moskova, Kiev, Minsk ve Uzakdoğu ülkeleri...
***
Seks promosyonu
Yurt dışına düzenlenen bayi gezileri, seks turizmine döndü. Daha fazla salça satan bayi, daha güzel ülkelere gönderiliyor.
Firmaların satış başarısı gösteren bayilerini ödüllendirmek için yurt dışına düzenlediği turlar, seks turizmini de kapsıyor. Her yıl bin civarında firma, yaklaşık 200 bin bayisine yönelik promosyon gezisi düzenliyor. Çoğunluğu gıda, ilaç ve kozmetik sektörleri olmak üzere hemen her sektörde faaliyet gösteren firmalar, turu yapacak seyahat acentesiyle kişi başına bin dolara anlaşıyor. Baracuda Seyahat Acentesi'nin sahibi Cem Polatoğlu, firmaların, bayilerini gezilere götürme karşılığında daha fazla mal satma pazarlığı yaptıklarını savundu. Firmaların ürünlerini sattırmak için 'Bayi Promosyon Gezisi' düzenlediğini belirten Polatoğlu, şunları söyledi: "1990'larda başlayan furyada Moskova, Kiev, Moldova, Yalta, Sochi, Minsk, Budapeşte ile Uzakdoğu'nun seks turizmiyle öne çıkan ülkesi Tayland tercih ediliyor. Firmalar, tur operatörleriyle daha gitmeden pazarlık yapıyor. Bayiler de bunu bilerek ve isteyerek kabul ediyor. Promosyon gezilerine erkek bayiler katılıyor." Firmaların tur operatörlerinden fiyat aldığına dikkat çeken Polatoğlu, şöyle devam etti: "Yer ise bayilerin firmadan almayı vaat edeceği malın miktarına bağlı. Örneğin bayii 1 ton salça alırsa Romanya'ya, 2 ton alırsa Rusya'ya, 3 ton alırsa Uzakdoğu'ya götürülüyor. Böylece Anadolu'da her yer salça doldu."