Mutlu eden gıdaya ilgi
Geçen hafta GıdaSa'nın ev dışı tüketim servisi Proser'in düzenlediği Ustam Pastacılık Yarışması'nı sunarken, tatlı dünyası hakkında o kadar çok şey öğrendim ki. Bir kere sabahtan akşama kadar önümde canlı canlı pasta yapan ustaları seyrettim. Renklerle ve şekerlemelerle nasıl süsleme yaptıklarını gördüm. İş, sadece pasta yapmak değil, inanın, her biri birer sanat eseri. Bu sektörün ne kadar geliştiğini hayretler içinde izledim. Yarışma arasında bir panel düzenlendi. Panelde konuşan Divan Pastaneleri'nin Belçikalı şefi Peugeut, pastacılıktaki gelişmeleri anlattı. İşte sizler için aldığım notlar: * Türkiye'de son yıllarda sadece pastane ürünlerine değil, çikolataya da artan bir talep var. * Yemek dersleri ve yemek kitaplarına ilgi artıyor. * Yeni yaşam stilleriyle paralel olarak, insanlar yemeğe daha çok zaman ve para harcıyor. * Yeni ve sofistike, mutlu edici ürünlere yöneliyorlar. * Tüketici daha bilinçli. Gelir seviyesi arttıkça, rahatlatıcı gıdaya yani pasta ürünlerine talep artıyor. * Şekersiz, yağsız, az yağlı ürünlere ve organik doğal ürünlere ilgi de artıyor. * İnsanlar bir kek ya da çikolatayı sadece özel günler için almıyor, günün stresini atmak ve mutlu olmak için de tüketiyor. * "Al ve çık" tarzı yiyecekler de hızlı yaşam koşullarından dolayı revaçta. Ama tüketiciler hızla birlikte kalite de arıyor.