Herkesi Smart'acak
70 beygir güç. 100 kilometrede ortalama 4.7 litre tüketim. Hız kontrolü, direksiyondan pedli vites. Komple müzik sistemi. İç ve dışta keyfinize göre renk. İşte araba: Smart Fortwo Cabrio.
Ufak tefek göründüğüne bakıp "Karamürsel sepeti" sanmayın. Yanılırsınız. Öncelikle, Smart'ın arkasında Mercedes var. Sonrasında, düşünün? Mesela İstanbul'da günde kaç saat arabadasınız? Diyelim Boğaz'ı geçiyorsunuz, trafik sıkışık, dur-kalk çok. Bu yüzden 2 saat. Sonra? Altınızdaki cadde heyulası otomobil, gün boyu otoparkta yatıyor. Çok yakıyor. Masrafı, tamiri, bakımı cep yakıyor. Park yeri bulmak, park etmek başa bela. Sıkışık trafikte ilerletmek ömür törpüsü. İşte Smart zekası burada devreye giriyor. Masrafsız, az yakar, sıkışık şehir içi trafiğinde motosiklet kıvraklığında ilerliyor. "Konforu?" derseniz, Mercedes bu. ABS'den EBD'ye, deri koltuklardan otomatik vitese ve elektronik klimaya, ne ararsanız var. O zaman, neden zekice bir alternatif olmasın? Elbette olur. Hatta, fotoğraflarda gördüğünüz gibi Cabriyole'si bile olur. Ki, gençlerin rüyalarını süsleyen roadster'ı da var. Burada anlattığımız, Smart Fortwo Cabrio. Saatte 137 kilometre hız. Toplam ağırlık 740 kilo. 698 cc'lik turboşarjlı ve intercooler'lı Mercedes motorun ağırlığı 59 kilo. Bu otomobil, 2 kişinin günlük işe gidiş gelişi, hafta sonu kırlara, şehir dışı eğlenceye kaçışı için. Tavan, isteğinize göre açılıp kapanıyor. Düğmeye dokunun, istediğiniz kadar aralansın. Tam serbest bırakın geriye kaysın, bagaja saklansın. İsterseniz çıtaları da çıkartın, gözyüzü Smart'ınızın içine dolsun. Unutmayın: Bir otomobilin sığdığı alana 2 Smart rahatlıkla park ediyor.
Mesut ERÖZ
|