Ericsson Consumer Lab araştırması Türklerin yeni telefona para yatırdığını ama konuşmaya kıyamadığını gösterdi.
Ericsson Consumer Lab araştırması 10 yıldan fazla süreden beri 25 ülkede toplam 20 bin kişi ile yüz yüze görüşülerek hazırlanıyor. Telekomünikasyon ürün ve hizmetlerinin tüketiciler tarafından nasıl kullanıldığını, davranış biçimlerini, ihtiyaç ve eğilimleri konularının değerlendirildiği bu araştırma Türkiye'de ilk kez gerçekleştirildi. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye'de abone başına gönderilen SMS sayısı diğer Avrupa ülkelerine göre oldukça yüksek çıktı. SMS kullanımı Türkiye ve İsveç'te yüzde 78. Onları yüzde 75 ile Çin, yüzde 72 ile İngiltere izliyor. Ön ödemeli abonelik cazip bulunuyor: Yüzde 79 ön ödemeli, yüzde 20 faturalı, yüzde 1 ikisini de kullanıyor. Türklerin yüzde 82'si yeni cep telefonu kullanmayı tercih ediyor ve cep telefonunu ortalama 1,9 yıl kullanıyor. Ama aralarında Brezilya, Çin ve Meksika'nın da bulunduğu 25 ülkede en yüksek ikinci el telefon kullanım rekoru da (yüzde 18) Türkiye'de. Araştırmanın ilginç sonuçlarından biri de "mobil" telefonu hareket halinde değil de evde kullanmamız. Abonelerin yüzde 46'sı görüşmelerini evde yapıyor. Görüşme yerini yüzde 16 ile iş, yüzde 15 ile park-kafe gibi yerler ve yüzde 10 ile otomobil/ otobüs izliyor. Evde cep telefonu kullanımın ilk dört nedeni de cepten cebe görüşme, mahremiyet, ucuzluk ve alışkanlık... Sonuçta ortaya şu çıkıyor:sık sık yeniliyoruzkonuşmak yerine mesaj yazmayı tercih ediyoruz.