1180 beygir güç. 0-100 kilometre hızlanma 2.8 saniye. Karbon-fiber gövde. Hepsi yol arabası rahatlığında elinizde... SSC Ultimate Aero TT'nin tek kusuru sadece 25 adet üretilecek olması.
Bir süper otomobil olma şartı, sadece inanılmaz sürat ya da muhteşem tasarımla sınırlı değil. En başta güç geliyor. Ferrari'den Bugatti'ye tüm süper otomobilcilerin hedefi burada yoğunlaşıyor. Mevcut sınır 1000 beygir. Bu 1000 beygirin nasıl bir motordan sağlandığı da elbette önemli. 1000 beygirlik güç sınıfının lideri Bugatti Veyron. Veyron, bu muhteşem gücü geliştirilmiş olağanüstü bir motordan, 16 silindirli 8 litrelik quad-turbo'dan alıyor. Bu haftaki konuğumuz en yüksek güçlüler sınıfının üyelerinden SSC Ultimate Aero TT'nin farkı da işte tam bu noktada. Aero, bu 1000 beygirin üzerine 180 beygir daha ekliyor. Hem de bunu hiç nazlanmadan, faça'ya pek bakmadan bir yol otomobili rahatlığında sunuyor. 6.2 litrelik mütevazı motoru Bugatti'den daha küçük. Sadece 6.2 litrelik bir V8. Tasarımda Lamborghini Diablo ve Corvette'i sevmeyen yoktur. Eğer ikisine birden sahip olmak isterseniz, SSC tam bu iş için. El yapımı deri döşemeler, "yarış" tipi koltuklar, aklınıza gelebilecek her tür güvenlik sistemi, DVD player gibi "güzellikler" "standart donanım"a dahil. "Peki sürati nedir?" diyorsanız. Çok da iddialı değil! 0-100 kilometre hızlanması 2.8 saniye civarında. Maksimum sürati rüzgar tüneli test verilerine göre saatte 434.5 kilometre/saat. Ultimate Aero TT'nin tek kusuru şu: Planlanan üretim sayısı sadece 25. Koleksiyon değerini koruyabilmesi için bu 25 otomobilin plaka numaraları, şasi numaraları ile aynı olacak... Bu ayrıcalıklı 25 kişinin arasına girmenin bedeli ise epey ağır.