Marka olma sanatı Elime DestekPatent'in Genel Müdürü Kemal Yamankaradeniz'in hazırladığı ' MarkaOlmaSanatı' adlı bir kitapçık geçti. Ürünlerin kimlik kartlarının 'markalar' olduğu hatırlatılan kitapçıkta, markanınismindenrengine kadar birçok farklı konu ele alınmış. Avrupa ülkelerinde yıllık marka müracaat sayısı 65bin . Türkiye'de ise sayı Avrupa'ya yaklaşarak geçen yıl 59bin oldu. 10 yıl önce sadece 19 bindi. Bu çok sevindirici bir veri. Kitapta logo tasarımında önemli 8unsur da yer alıyor: Sadelik, oranlar, az renk, kolay bulunan yazı stilleri, pratiklik, özgünlük, en düstriye uygunluk ve firmanın kişiliğini yansıtmak. Mesela ideallogonun genişliği, yüksekliğinden fazla olmamalı. Ayrıca başarılılogoların yüzde 80'inde 1 veya 2renk kullanılır. Yazı fontlarının da 3'te 2'si Arial, Verdana ve Times New Roman'dır. Dünyada enhızlıbüyüyenmarka, iPod sayesinde Apple oldu. Marka değeri son 4 yılda yüzde 38 arttı. Apple'ı internet markaları Google,Amazon,Yahoo takip ediyor. Redbull ve Starbucks arkalarından geliyor. Coca-Cola ve McDonald's gibi reklama en fazla harcama yapan markalarsa ilk 20'ye bile giremedi. 2 markanın verdiği mesaj, fiyat farkına bile sebep olabilir. Örneğin, üzerinde gülümseyen bebekresmi olan gebeliktesti ilacı 9.99 dolara satılırken, sade bir gebelik testi ilacı 6.99 dolara satılıyor. 2 ürün de aynıfirmayaait ve aynı özellikte olmasına rağmen. Ancak birincisi bebekisteyenhanımlar, ikincisi istemeyenler tarafından kullanılıyor. Pozitif me saj iletme ve ümitverme, fiyatfarkını müşteri nezdinde haklı kılıyor anlaşılan .