Birleşme sancılı oldu Koçbank'la birleşen Yapı Kredi'nin sistemi aksadı. Özellikle Koçbank mudileri hesaplara ulaşamıyor, ödeme yapamıyor. Yetkililer 'Evrakları saklayın' diyor...
Biliyorsunuz, Koç Holding Yapı Kredi Bankası'nı satın aldıktan sonra, kendi bankası olan Koçbank ile birleştirdi. Geçtiğimiz haftalarda bu birleşme resmen hayata geçirildi ve bütün Koçbank şubelerine Yapı Kredi'nin yeni logosu asıldı. Fiziken sağlanan bu birleşme göze hoş görünse de yeni birtakım sorunlara yol açtı. Aslında tıkır tıkır işleyen Yapı Kredi'nin sistemi, Koçbank'ın gelmesiyle tamamen bozuldu. Bu konuda çok fazla telefon ve mesaj alıyorum.
KUYRUKLAROLUŞTU Özellikle daha önce her 2 bankada da hesabı bulunan müşteriler bu mağduriyeti yaşıyor. Hesaplar arası entegrasyon sağlanırken, sistem henüz tam oturmadığı için, bazı müşterilerin hesapları yok olarak görünüyor. Milyonlarca Yapı Kredi ve Koçbank müşterisi, şubelerde uzun kuyruklar oluşturdu. Zaman kaybı yaşadıkları gibi, bir kısmı da ödemelerini yapamadığı için zor durumda kaldı. Hesabı görünmediğinden para yatıramayan insanlar, verdikleri sözleri tutamadı. Banka çalışanlarının bütün iyi niyetine rağmen, bayram öncesi ve sonrasında Yapı Kredi şubelerinde inanılmaz yoğunluk yaşanıyor. İstanbul'dan bir okurumuz hem Koçbank'ta hem de Yapı Kredi'de hesabı olduğunu belirtiyor ve yaşadıklarını şöyle anlatıyor: "Yapı Kredi'de hiç kullanmadığım bir başka hesabım da vardı. Çok eski bir hesap olduğu için unutmuştum. Yeni ve aktif hesabım üzerinden otomatik ödemelerimi yapıyorum ve kredi kartımı ödüyorum. Ayrıca, Koçbank'taki hesabımdan da benzer işlemler yapıyorum.
MÜŞTERİLER ENDİŞELİ Fakat bu birleşmeden sonraki ilk işlemimde şaşkınlık yaşadım. Çünkü bu 2 aktif hesabım birdenbire ortadan yok oldu ve hiç kullanmadığım eski hesabım göründü. Şubeme gittiğimde bile sistemde hesabımı göremediler. Hesabıma para aktaramadım, kredi kartı borcumu yatıramadım. Ödemelerim gecikti. Otomatik ödemelerim zamanında yapılamadığı için borçlarıma faiz işlemeye başladı. Bu yüzden, aldığım bazı hizmetler belki de kesintiye uğrayacak. Zaman kaybı ve stres de cabası. Hiçbir suçum olmadığı halde bu sorunu yaşadım..." İnternet şubesinde de şifrelerin bloke olduğu belirtiliyor. Birkaç gündür İnternetten işlem yapmak da mümkün olmuyor. Milyonlarca banka müşterisi endişe içinde ve bu sorunları yaşıyor. Yapı Kredi'nin şu anda kredi kartı müşteri sayısı bile 5 milyon 200 bin. Bu yüzden mağduriyet çok geniş. Öte yandan, banka dün 19:00'a kadar açık kalarak hizmet verdi.