Koç'un patentli pazarlama sistemi Paro'ya üye olanlar daha fazla puan kazanıp bedava alışveriş yapabilecek...
***
Koç'un 'Paro'lası 5 milyon üye
Plastik kartlarda yıldızlı dönem başladı. Koç Grubu'nun patentli pazarlama sistemi Paro'ya üye olanlar artık daha fazla bonus kazanıp, bedava alışveriş yapabilecek. Sisteme üyelik ücretsiz.
Pazarlama alanında bir ilke imza atan Koç Grubu, 3 yıldır üzerinde çalıştığı Paro'yu hizmete sundu. Patentli pazarlama sisteminin hedefi 5 milyon üye. Uygulama ilk olarak Koç Grubu'nun tüm şirketlerinde başladı. Yakın gelecekte akaryakıt istasyonundan kitapçıya, restorandan çiçekçiye kadar yaşamın her alanında yer alan satış noktalarına ulaşması planlanıyor. Paro, yeni bir kart değil, tüm kartları içine alan bir sistem. Mevcut kart sahipleri Paro'ya üye olarak, ekstra imkanlardan yararlanıyor. Üyelik ücretsiz, sadece 1 YTL kart parası alınıyor.
55 MİLYON $'LIK YATIRIM Biriken puanlarınızla alışveriş yapabiliyor ya da para çeki, alışveriş kuponu alabiliyorsunuz. Sistem, mevcut alışveriş kartlarından farksız. Paro, Koç Bilgi Grubu bünyesinde faaliyet gösteren Tanı Pazarlama ve İletişim Hizmetleri'nin bir ürünü. Mehmet Ali Neyzi ile Engin Oytaç tarafından geliştirildikten sonra Koç Grubu'na satılan sistem için 3 yılda 55 milyon dolarlık yatırım yapıldığı belirtiliyor.
KİŞİYE ÖZEL KAZANÇ Paro sisteminde tüketiciyle ilişki, ParoPOD ekranları ve kupon üzerinden kuruluyor. Tüketiciyi kasada üye kartlarından anında tanıyan sistem, tüm kampanya, indirim ve promosyonları satış noktalarında kurulu ParoPOD ekranından duyuruyor. Aynı anda tüketiciye ait bilgiler ile alışveriş yaptığı ürün bilgileri ParoPOD'lar aracılığı ile sistemin merkezine aktarılıyor. Paro veri ambarında toplanan bilgilerin analiz edilmesiyle oluşturulmuş "kişiye özel" kazanç fırsatları, Paro- POD ekranına yansıyor, tüketici kampanya, indirim ve promosyonlara alışveriş anında sahip oluyor.