Kontörüne sahip çık! Cep telefonu kullananlar inanılmaz bir kıskaç altında. 'Müzik ve oyun gönderdik' diye kontörlere el koyuyorlar. Tanıtımlara dikkat!
Cep telefonu faturalarıyla ilgili sürekli olarak yoğun şikayet alıyorum. İnsanlar hiç konuşmadıkları halde para ödemekten bıktı. Vergiler, kullanım ücretleri birleşince, telefonunuzu 1 ay boyunca hiç açmasanız bile 10 YTL'ye yakın paranız gidiyor. Hadi buna alıştık. Fakat son günlerde mobil hizmet veren şirketler inanılmaz bir şekilde çoğaldı. Yüzlerce var. İçlerinde ciddi şirketler olduğu gibi, kapkaç yapan uyanıklar da bulunuyor. Telefonunuza bir tanıtım mesajı geliyor. "Filan şarkıyı ya da oyunu istiyorsanız 'Evet' yazın" gibi mesajlar. Bunlara bir kere "Evet" yazarsanız, yandınız...
TALEPETMEDENOLUYOR Ondan sonra Artık bu şirketlerin insafına kalıyorsunuz. Her gün ya da her hafta belli aralıklarla size mesajlar geliyor ve en az 20 olmak üzere yüzlerce kontörünüz o şirketlere geçiveriyor. Önceki gün bir okurum anlattı. Bu şekilde abonelik teklifi sunan bir mesaj almamış. Böyle bir talebi de olmamış. Ama ayda 1 kere "Oyun gönderdik" şeklinde mesaj alıyormuş. Ortada oyun da yok. Zaten telefonu da buna müsait değilmiş. Ama "Oyun gönderdik" mesajı gelince telefonundan 80 kontörü gidiyormuş. Bu tür işler için herhangi bir GSM operatörüne abone olmanız yeterli zaten. Telefon numaralarınız bir şekilde ele geçiyor demek ki. Burada GSM operatörlerinin de büyük sorumluluğu bulunuyor. Bizim istemimiz dışında numaralarımızbuinsanlaranasılgidiyor? Buna spam mesajlarını da ekleyebilirsiniz. Şirketlerden, eğlence yerlerinden, kuruluşlardan durmadan mesajlar geliyor. Peki bunlar numaralarımızınasılelegeçiriyor? Aslında böyle bir tuzağa düşmüşseniz yapacak pek bir şeyiniz yok. İşiniz biraz şansa, biraz da çabalamanıza kalmış. Öncelikle hemen bağlı olduğunuz GSM operatörünü arayarak bilgilendirmeniz gerekli.
NEYAPMAKGEREKİYOR? Turkcell,Avea ya da Telsim yetkilileri sizin için bu konuyu araştırıp, kontörlerinizi alan şirketi buluyor ve numarasını size veriyor. Eğer bu şirket yetkilileri insaflıysa, aboneliğinizi sona erdiriyor. Yok değilse, sıkıntı başlıyor. Bu durumda ya hattınızı iptal edeceksiniz ya da hiç kontör yüklemeyeceksiniz. Buradan Turkcell,Telsim ve Avea yetkililerine de seslenelim. Abonelerinin hakkını korumak için bu tür olaylarda hangi tedbirleri almak gerektiğini bize bil dirsinler, biz de buradan okuyucularımıza duyuralım.
Yönlendirmeşikayeti Bu arada, bazı okurlarımdan yönlendirmelerle ilgili de şikayetler alıyorum. Telefonlarına tanımadığı bir kişi tarafından yönlendirme yapılıyor. Turkcell yetkilileri ile görüştüm. Şu bilgiyi verdiler: Yanlışlıkla ya da bilerek yönlendirmeler yapılıyor. Başına böyle bir olay gelen abonemiz hemen bize bildirirse, yönlendirme yapan aboneyi uyarıyoruz ve yanlışlığı hemen düzeltiyoruz."