Yalnızca 67 çalışanı ve 1.5 yıllık geçmişi olan video sitesi YouTube'un 1.6 milyar dolar fiyatla satılması, 1990'lı yılların sonundaki internet şirketi alma furyasını hatırlattı.
İNTERNET arama motoru Google'ın video sitesi YouTube'u almak için ödeyeceği 1.6 milyar dolarlık rakam, yankı uyandırdı. 67 çalışanı ve 1.5 yıllık geçmişi olan YouTube için ödenecek rakamın ne kadar doğru bir rakam olduğu tartışılıyor. Ancak günde 100 milyon video indirilen ve aylık ziyaretçi sayısı 72 milyona ulaşan YouTube, önemli bir reklam gelirinin garantisini veriyor. Bununla birlikte bu yüksek fiyatın, 90'lı yılların sonundaki internet şirketi alma çılgınlığının ilk halkası olabileceği tartışması gündeme oturdu. 90'ların sonunda gözde konumunda olan internet şirketleriyle ilgili abartılı tahminler, uçuk kâr rakamı projeksiyonları, alışverişin tamamen sanal ortama kayacağı öngörüleri, ABD'de büyük dalga yarattı. Bu tip şirketlerin hisselerinin işlem gördüğü Nasdaq rekorlar kırarken, yatırımcılar her bulduğu internet şirketi hissesine saldırır hale geldi. Ancak 2 masa, 1 bilgisayardan oluşan şirketlere büyük para döken yatırımcılar, beklenen kârlar olmayınca satışa geçti. Ardından dev internet firmalarının açıkladığı büyük zararlar ve 'internet balonu sönüyor' yorumlarıyla, bu hisseler tepetaklak oldu.