Hız rekortmeni. En uzun süre hayalleri süsleyen konsept. En güçlü motora sahip otomobil. En hayranlık duyulan makine artık yollarda.
Bugatti'nin yeni sahibi Volkswagen, bir zamanların bu efsane markasını diriltmek için Veyron modeline el attı. 2001'de proje tezgaha kondu. 3 yıl süren çalışmayla 1000 beygir gücünde, hızı kadar lüksü ve teknolojisiyle de göz dolduran bir otomobil çıktı ortaya. İlk tanıtımından itibaren büyük hayranlık uyandırdı. Ancak üretime geçilip geçilmeyeceği yılan hikayesine döndü. 2003'te Laguna Seca'daki testlerde otomobilin bir türlü yol tutuş kararlılığı kazanamaması projeyi zora soktu. Yine de Bugatti hayranları özlemle Veyron'u bekledi. En büyük hayranları petrol zengini Araplar oldu. Volkswagen, "Üretsek mi, saklasak mı?" diye düşünürken devreye Dubaili işadamları girdi. 2005 Dubai Otomobil Fuarı'nda sergilenen Veyron'a 6 talip birden çıktı. Üzerine tam 45 tane sipariş verilmesi VW yönetimini ikna etti. Veyron artık satışta. VW, gelecek 8 yıl içinde 1000 adet 1000 beygir gücünde Bugatti Veyron üretip satma kararı aldı. Satış, "her parası olana" ve "her önüne gelene" şeklinde olmayacak. Veyron sahiplerinde bol para kadar karizma ve şöhret de aranacak. Şimdilik fiyatı 1 milyon Euro. Bugatti Veyron fabrika dışında dünyada 20 Bentley bayisinde satılıyor. Peki Türkiye'ye gelir mi? Zor, ama bekleyip göreceğiz.