Kalyon İnşaat
İstanbul'un en yoğun ana arterlerinden E-5'in Topkapı-Yenibosna arası yeniden düzenleniyor. İş, Kalyonİnşaat'a verilmiş. Şirket kibar bir şirket, tabelalarında verdiği rahatsızlıktan ötürü özür diliyor ama bence ilk evvela, Merter'de yolun ortasına koyduğu yaya geçidi ayağının izahını yapmalıdır. Daha önce HakkıYalçın arkadaşımız da yazmıştı. Yolun üstüne oturtulan yeni yaya geçidinin orta ayağı, İstanbul yönüne giden anaarterinsolşeridinde ne arıyor? 50 metre ötedeki demiryolu üst geçidinin orta ayağı, arterin ortasındaki doğal boşlukta duruyor da, yaya geçidinin orta ayağı niçin sol şeridin üzerinde? Yoksa Kalyonİnşaat, yolun göbeğine diktiği köprü ayağı ile bir ilke imza atmaya mı çalıştı? Yoksa, köprünün ayak hesabı yanlış yapıldı da, hem masraf olmasın diye, hem de bu İstanbul sürücüsü eşek gibi etrafından dolaşır diye mi düşünüldü? Yarın buraya gece vakti bir sürücü pul gibi yapışırsa, şirket ne hesap verecek peki? Aynı soruyu İstanbulTrafikŞubeMüdürlüğü'ne de sormak isterim. Herhalde ilgilenirler!
***
İkinci önemli konu da şu: Yapılan yeni yanyollar, ilk başta trafiği rahatlatmayı amaçlıyor kuşkusuz. Ana arterde trafik daha hızlı akacak, toplu taşım araçları ve girip çıkan özel otolar da yan yolları kullanacaklar. Kabul. Fakat pratikte şimdiden iki arıza baş göstermeye başladı. Birincisi, yan yollarda toplu taşım araçları acayip kuyruk yapıyor, bu araçları kullanan dargelirliler, çile çekiyor. İkincisi de, hatalı giriş çıkışlar, ana arteri de tıkamaya devam ediyor! Umuyorum ki İstanbul'a, kalıcı ve çaresiz yeni bir trafik sorunu hediye edilmeyecektir!