Peygamber Efendimiz'e atfedilen pek çok söz ve davranış sonradan uydurmadır. Hadisleri, Kur'an-ı Kerim'e göre değerlendirmek gerekir.
Adak ibadet anlamı taşıdığından ve ibadetlerin de sadece Allah için yapılması gerektiğinden; Allah rızası dışında başka amaçlarla veya türbe ve ölüler için adakta bulunmak caiz değildir. Aynı şekilde türbelere mum yakmak, horoz kesmek, bez bağlamak, şeker ve helva dağıtmak gibi adak adetlerinin dini bir dayanağı yoktur. Bu itibarla, ölülere veya türbelere adakta bulunulması caiz değildir. Zira ölüler hiçbir şeye malik olmadıkları gibi, tasarruf yetkisinden de mahrumdurlar. Ancak Allah rızası için belirli bir türbede kurban keseceğini adayan kişinin, kurbanı herhangi bir yerde kesmesi yeterlidir; adak yaptığı türbeye gitmesine gerek yoktur. 73 fırka hadisi nasıldır? Bu hadis sahih midir? 73 fırka hadisi şöyledir: "Hz. Muhammed şöyle demiştir: Yahudiler 71 fırka, Hristiyanlar 72 fırka oldular; benim ümmetim ise 73 fırkaya ayrılacaktır. Bu fırkalardan biri hariç, 72 tanesi cehenneme gidecektir." Kaynaklarda bu rivayetin tam tersi olan, Müslümanlar'ın 72 fırkasının cennete, sadece bir fırkasının cehenneme gideceği şeklinde rivayetler de vardır. Bu hadis, uydurma bir hadistir. Hz. Muhammed'in vefatından çok sonraları uydurulmuştur. Sadece bir grubun kurtuluşa ereceği fikri, Kur'an'ın ruhuna ve Hz. Muhammed'in sünnetine aykırıdır. Kur'an'da şöyle buyrulmaktadır: "Rabbimiz Allah'tır deyip, sonra da dosdoğru gidenlere korku yoktur; onlar asla üzülmeyeceklerdir. İşte onlar cennetliklerdir; işlediklerine bir karşılık olarak, içinde temelli kalacaklardır." (Ahkaf, 13-14) Yatarak Kur'an-ı Kerim okumak ve dinlemek caiz midir? Kur'an-ı Kerim'i okumak isteyen kimsenin abdest alıp kıbleye doğru oturarak okuması, Kur'an'a saygının bir ifadesidir. Kur'an Allah'ın zikri olduğundan, saygısızlık kastı olmaksızın, yatarken Kur'an okumak ve dinlemekte sakınca yoktur.